Als de passie wint

Zaterdag, 27 oktober, 2018

Geschreven door: Sylvia Day
Artikel door: Jeanette van de Lindt

Ja wat dan?

[Recensie] Je ziet het niet aan de cover en wellicht verwacht je het ook niet van Sylvia Day maar Als de passie wint is een Historische roman. En wat voor eentje! Wie al eerder een boek van Sylvia Day heeft gelezen weet dat het een HOT read is. Een koud washandje op je hoofd tijdens het lezen kan geen kwaad. Er is een recensie waarin dit boek slechts 1 ster krijgt omdat de lezeres niet houdt van historische romans en ook van mening was dat het niet duidelijk is aangegeven dat het hier een historische roman betreft. Dat is gek want de hoofdpersoon is Marcus Ashford, Earl of Westfield en bovenaan de proloog staat Londen, april 1770. Als je dan nog niet doorhebt dat het een historische roman is, tja, hoe moet een uitgever dat dan duidelijk maken? Door een romantische cover met jurken uit die tijd? Dat kan ook maar daar is hier niet voor gekozen. Kortom, wie dol is op historische romans en genoeg koude washandjes in huis heeft zal genieten van dit boek. Sylvia Day weet als geen ander hoe je een lezer boeit.

De held uit dit verhaal is uiteraard een adellijk figuur. Zoals dat hoort in een behoorlijke historische roman. De heldin is van het eigenwijze soort en laat zich door niemand iets wijsmaken. Ook niet door haar voormalige verloofde die ze voor het altaar heeft laten staan waarna ze met iemand anders is getrouwd. Nu is ze weduwe geworden en ziet haar eerdere geliefde zijn kans schoon. Hij zal en moet haar hebben. Maar hoe overtuig je zo’n eigenwijze vrouw?

Verhaal:
Hoewel zijn verloofde Elizabeth hem vier jaar geleden voor het altaar liet staan, is Marcus Ashford, Earl of Westfield, haar nooit vergeten. Als hij erachter komt ze inmiddels weduwe is en gevaar loopt, is Marcus vastbesloten haar te veroveren. Hij werpt zich op als haar beschermheer. Dat is immers de perfecte manier om te laten zien dat hij de enige juiste man voor haar is.

Eerder verschenen op Romantischeboeken.nl