Een dozijn gin & tonics, graag

Vrijdag, 27 augustus, 2021

Geschreven door: Lisanne Stam
Artikel door: Jeannie Bertens

Je leest het met een grote glimlach

[Recensie] De auteur over dit boek: ‘Dit avontuur begon als een verhaal voor een schrijfwedstrijd, helaas heb ik niet gewonnen. Dat is niet erg, alleen leer je er op die manier weinig van. Gelukkig zag Victoria (de uitgever) potentie in dit verhaal en heb ik het verder kunnen uitbreiden met goede feedback. Daar ben ik zo heppie-de peppie mee!’

Nova wordt op een ochtend wakker voor haar voordeur. Ze heeft een enorme kater en weet niet meer wat er de avond ervoor gebeurd is. Haar zusje Katie neemt haar die dag mee op sleeptouw naar het strand maar Nova is ontzettend brak. Wat is er toch gebeurd? Nova zou met vriendin en collega Zara na het werk gaan borrelen met enkele anderen. Normaal gesproken drinkt Nova dan een paar Mojito’s en niet meer.

Maar nu schijnt ze na twee Mojito’s overgestapt te zijn op gin & tonic, ze heeft er zelfs een dozijn van besteld, ook om uit te delen. Katie vertrouwt het zaakje niet en gaat op onderzoek uit, samen met haar kersverse vriendje Bob. De tweelingbroer van Bob, Jarno, was op de borrelavond ook van de partij. Hij heeft bovendien een aantal appjes naar Nova gestuurd maar die ook meteen weer verwijderd. Waarom?

Een dozijn gin & tonics is een leuk en amusant verhaal. Je leest het met een grote glimlach, het thema zon, zee, strand en liefde wordt goed uitgewerkt en ook de roze flamingo’s dragen bij aan het zonnige karakter van het verhaal. Ik kwam er in ieder geval door in vakantiestemming! En natuurlijk gebeuren er ook wat rottige dingen in het boek maar de auteur weet dat met een grote knipoog te benaderen. Prima verhaal, drie-en-een-halve ster.

Heaven