Ik wil niet voor je vallen

Zaterdag, 2 februari, 2019

Geschreven door: Christina Lauren
Artikel door: Claudia van Koolwijk

Concurrenten, maar niet in de liefde

[Recensie] Carter en Evie zijn beide single en agent bij twee concurrerende bedrijven. Wanneer gezamenlijke  vrienden een halloweenfeestje organiseren ontmoeten ze elkaar voor het eerst en de eerste vonk slaat over. Deze vonk moet echter snel weer gedoofd worden wanneer blijkt dat beide bedrijven gaan  fuseren en er uiteindelijk maar plaats is voor een van hen. Evie en Carter halen alles uit de kast om ervoor te zorgen dat de keus op hem of haar valt, maar van binnen groeit de liefde voor elkaar.

Terwijl het bij Ik weet niet of ik van je houd even duurde voordat ik in het verhaal werd gezogen, pakte dit boek mij meteen. Ik, als lezer, voelde meteen een klik met Evie. Haar persoonlijkheid komt heel prettig over en je wilt graag doorlezen omdat je benieuwd bent of het haar lukt om haar baan te behouden. Aan de andere kant heb je echter Carter, in mijn ogen een jonge, zeer knappe man die menig vrouwenhart laat bonzen. Ook zijn persoonlijkheid sprak mij zeer aan, vooral omdat ik het gevoel kreeg dat hij heel normaal is en niet naast zijn schoenen loopt, ondanks dat hij er goed uit ziet en in Hollywood woont.

Ik wil niet voor je vallen staat vol met komische scènes en als lezer voel je de spanning tussen beide
hoofdpersonages. Prettig aan het boek is dat je de hoofdstukken ook afwisselend vanuit beide personages leest, waardoor je van beiden hun gedachten en gevoelens leert kennen. Toen ik het boek uitgelzen, vond ik dit erg jammer. Ik wil weten hoe het verder gaat met Carter en Evie en ondanks dat het einde ook echt afsluitend was, wil ik toch weten hoe hun beide levens verder gaan
verlopen.

Ondanks dat ik het boek als pdf-bestand heb gelezen, wat niet mijn voorkeur heeft, had ik het boek toch erg snel uit. Iets in mij wilde blijven lezen ondanks dat mijn ogen hier niet altijd even gelukkig mee waren. Wellicht dat als ik het boek als paperback of e-pub had gelezen was het boek
zelfs binnen een dag uit geweest, enkel omdat het een ontzettend pakkend verhaal is waar liefde, jaloezie, en humor elkaar afwisselen. Ik kan dan ook niet anders dan het boek met 5 sterren beoordelen omdat dit boek precies heeft wat ik in een feelgood boek zoek.