Office Candy

Woensdag, 1 juni, 2022

Geschreven door: Sandra J. Paul
Artikel door: Peggy Van Aert

Zoete zonde op een saai kantoor

[Rencensie] Lisa Smeets begint vol goede moed aan haar nieuwe job als Freelance designer. Op haar nieuwe kantoor hangt er echter een heel koele en saaie sfeer. In niets is deze nieuwe uitdaging te vergelijken met haar vorige job. Manager Machteld probeert met ijzeren hand het kantoor te runnen. Het bedrijf heeft zeer strenge voorwaarden wat betreft social media en internetgebruik. Gelukkig is er mentor Daniel, om haar wegwijs te maken, te helpen. Hij begrijpt haar frustraties en is even gek op snoep als Lisa zelf. Aangezien Lisa de job echt nodig heeft, probeert ze er het beste van te maken en tegelijk wat leven in de brouwerij te brengen.

Sandra J. Paul schrijft opnieuw in haar eigen, vlotte stijl een leuke novelle. Office Candy is het eerste in een driedelige reeks over Lisa, de zus van Manon, met wie we kennis gemaakt hebben in de Sugar Rush reeks. En net als haar zus is ook Lisa een zoetebek. Dit maakt dat ik zeer benieuwd ben, of en hoe de verhalen verder in elkaar verweven gaan worden.

De sfeer op het kantoor en de gevoelens van Lisa hierbij, zijn zeer mooi beschreven. Ook de personages worden zeer mooi getypeerd door de schrijfster. Ze kan met een paar woorden bepaalde karaktereigenschappen benadrukken en uitvergroten. Dit maakt dat het lijkt alsof je de personages echt kent. Mijn favoriete personage is toch echt wel de tante van Daniel. Zalig hoe zij aanwezig is en beschreven wordt.

De cover is ook weer een pareltje. De zoetigheid spat er vanaf en geeft perfect de snoeppot van het kantoor weer. Hoewel het verhaal weer een aantal onverwachte elementen bevat, vind ik het minder eigenzinnig en uniek. Ook leest het minder vlot en is het minder verrassend dan de vorige novelles van Sandra J. Paul. Toch zijn deze novelles leuke feelgood uitstapjes.

Dit eerste deel van deze nieuwe reeks, smaakt naar meer. Het is opnieuw een zoet en ontspannend tussendoortje. Ik geef dit boek 3 zoete sterren.

Een kerst vol muziek

Alles wat je maar wenst