Calendar Girl 1 - Nooit verliefd worden

Zaterdag, 2 november, 2019

Geschreven door: Audrey Carlan
Artikel door: Bianca Brummelhuis

Hoe werk je een schuld van een miljoen weg?

[Recensie] Dit boek over Mia Saunders bestaat uit twaalf delen, één voor iedere maand van het jaar. Ieder deel is los te bestellen als e-book, maar ze worden ook als paperback uitgebracht. Iedere paperback bestaat uit drie delen van de serie. Deze recensie gaat over de eerste drie delen, die in papieren vorm zijn uitgebracht onder de titel: Nooit verliefd worden. Als je naar aanleiding van deze recensie benieuwd bent geworden naar het verhaal, kun je het eerste deel gratis downloaden via de site van Calendar Girl.

Het verhaal
Mia Saunders heeft een probleem: een schuld van een miljoen dollar, die binnen een jaar afbetaald moet worden. Gelukkig heeft haar tante een exclusief escortbedrijf en is Mia een knappe jonge vrouw met lef. Als oogstrelende ‘arm candy’ kan ze zo aan de slag bij Exquisite Escorts. Elke maand heeft ze een nieuwe cliënt: een beroemde Franse kunstenaar, een zakenman, een verpletterend aantrekkelijke maffiazoon, een topsporter, een senator op leeftijd… Heel verschillende mannen die één ding gemeen hebben: voor Mia’s gezelschap betalen ze zonder met hun ogen te knipperen een ton. Seks is een optionele extra. Na twaalf avontuurlijke maanden zal er voor Mia meer veranderd zijn dan enkel haar banksaldo..

Drie delen
Deel 1: Januari is een erg goed begin van de serie. Mia Saunders is een stoere vrouw, die ondanks dat de mannen waarmee ze dit jaar omgaat haar klanten zijn, niet terugdeinst om hen flink de waarheid te zeggen als ze iets doen dat ze niet leuk  vindt. De dingen die ze er soms uitflapt zijn erg grappig. De chemie tussen Mia en haar eerste klant Wes is geweldig. Er ontstaan dan ook erg romantische en soms ook erg pikante scenes. Die scenes zijn wel spannend, maar niet te platvloers. Ook is dit niet het enige waar het boek om draait. Mia kampt met flink wat onzekerheden, ondanks haar stoere houding. Van Wes en later ook van haar andere klanten leert ze steeds een andere, belangrijke les die haar helpt om met haar problemen om te gaan. Aan de achtergrond van Mia wordt dus ook veel aandacht besteed.

Deel 2: Februari vond ik helaas wat minder leuk. Dat komt omdat de band tussen Mia en Alec wat minder natuurlijk aanvoelt dan die tussen Mia en Wes. Zelfs het taalgebruik loopt voor mijn gevoel minder soepel, alsof de schrijfster aanvoelde dat het niet helemaal klopt. Wel is het interessant om te zien hoe Alec Mia gebruikt als muze voor zijn kunst. Zijn kunstproject klonk erg mooi, ik werd erg nieuwsgierig naar hoe zijn kunstwerken er in het echt uit zouden zien. Van Alec leert Mia wel de belangrijkste les van deze drie delen van de serie.

Deel 3: Maart is heel anders dan de andere twee delen. Er zijn eigenlijk niet één maar twee klanten en de reden waarom Mia wordt ingehuurd is heel anders dan in januari en februari. Het achtergrondverhaal is hier belangrijker dan de romantiek, hoewel ook die nog gewoon aanwezig is. Het verhaal zelf vond ik het mooiste van de drie die ik tot nu toe gelezen heb. Het is ook een onderwerp waar ik veel interesse in heb. Ook maakt Mia in dit deel vrienden waarvan ik verwacht dat we nog meer gaan horen in de volgende delen.

Ik wil meer
Ik vind dit een ontzettend leuke serie. Romantische, vrolijke en een tikkeltje pikante scenes worden afgewisseld door meer serieuze scenes. De achtergrond van Mia wordt redelijk goed uitgewerkt. Mia maakt ook een persoonlijke ontwikkeling door. Ook is het steeds weer spannend om te zien waar Mia nu terecht zal komen. De mannen waarmee Mia te maken krijgt zijn heel verschillend en gaan ook echt heel anders met Mia om. Dat maakt dat ik ondertussen uitkijk naar meer.

Eerder verschenen op Drukinkt