Chickslovefood - Het meal planning-kookboek

Zaterdag, 9 maart, 2019

Geschreven door: Nina de Bruijn
Artikel door: Jeanette van de Lindt

Vooraf koken

[Recensie] Onder de naam Chickslovefood timmeren Elise Gruppen en Nina de Bruijn al sinds 2011 aan de culinaire weg. Inmiddels behoort hun blog tot de populairste foodblogs in Nederland. Het meal-planning-kookboek is hun derde boek en net als in hun eerste twee boeken gaat het over het op tafel zetten van een lekkere, snelle en gezonde maaltijd met weinig ingrediënten. Het meal planning-kookboek draait, nog meer dan anders, om het vooraf klaarmaken van een lekkere maaltijd zodat je aan het einde van een vermoeiende dag snel iets uit de koelkast of vriezer kunt halen. Maar ook snel en gezond ontbijten en het bereiden van meeneem lunches, die na drie uur in je tas nog altijd goed smaken, komen aan bod.
We krijgen veel informatie over het vooruit plannen want om het jezelf gedurende een hele week makkelijk te maken is een goede planning onontbeerlijk. Wie dat goed doet zal merken dat het bijna een tweede natuur wordt om vooraf te bedenken wat je gaat eten en dat goed voor te bereiden. Met dit boek erbij kan het al helemaal niet meer misgaan. En alles met maximaal 5 ingrediënten.

Het is begrijpelijk dat dit boek hoog genoteerd staat in de Kookboeken top tien want wie graag lekker eet en door drukke werkzaamheden en/of een gezin niet zo heel veel tijd heeft om uitgebreid te koken zal dit boek zeker omarmen.

Het is, net als de vorige boeken van Chickslovefood, een fris en vrolijk boek met zeer smakelijke foto’s van de gerechten. De recepten zijn voor iedereen te maken en we komen in het boek  gerechten tegen als Salade met gegrilde venkel, Zoete aardappelsalade met peultjes, Witte cashewrotsjes, Stamppot met gegrilde paprika, veldsla en spekjes, De simpelste curry ever en nog veel en veel meer heerlijkheden.
Ook voor mensen die niet vooraf willen plannen is dit een geschikt boek. Het bevat gewone en  goede maaltijden met vaak een bijzondere twist.

Pf

Eerder verschenen op Kookboekennieuws