Daar gaat de bruid

Woensdag, 17 april, 2019

Geschreven door: Kaat De Kock
Artikel door: Peggy Van Aert

Een aanrader om op je lijstje te zetten als vakantieliteratuur

[Recensie] Een vrijgezellenfeestje op een festival. Een heerlijke en speciale setting om het verhaal van Eef te beginnen. Maar laat het nu net op dit vrijgezellenweekend zijn, dat er iets gebeurt dat Eef onmogelijk achtte. Ze kust een andere jongen. Eef begint te twijfelen aan haar geplande huwelijk met haar jeugdliefde Robbe. Is ze eigenlijk wel klaar voor dit huwelijk met haar enige echte liefde? Moet ze niet eerst van het echte leven proeven en genieten.

Door het boek heen word je meegenomen in de zoektocht van Eef. Zijn deze twijfels terecht? Ze wordt hierbij geholpen door de raad van haar beste vriendinnen. Maar zo het een goede feelgood roman betaamt, is er natuurlijk ook het eigenbelang van de vriendinnen. En daarnaast is er natuurlijk nog de koele relatie met haar moeder en de rol en invloed van de weddingplanner. In Daar gaat de bruid heeft Kaat De Kock verschillende verhaallijnen samengebracht. Sommige realistischer dan anderen, maar ze vloeien zeker heel mooi in elkaar.

Persoonlijk had ik ze graag wat dieper uitgewerkt gezien. Het mag voor mij allemaal wat smeuïger en meer ‘over de top’. Een aantal scenes hadden best een paar pagina’s langer morgen duren. Zo hadden de verschillende emoties door het boek heen nog sterker aanwezig geweest. Maar dat neemt zeker niet weg dat ik een aantal avondjes zalig heb genoten. Ontspanning ten top.

De vloeiende en losse schrijfstijl die De Kock hanteert past perfect bij het genre. De personages zijn schijnbaar nonchalant beschreven, zoals het hoort voor dit genre. Er zijn veel verschillende persoonlijkheden door het hele verhaal gebruikt. Een zeer groot aantal stereotypen komen aan bod, leuk is dat je deze ook onmiddellijk herkent. Ze worden perfect getypeerd. Ik wist gelijk met wie in mijn omgeving ik ze kon vergelijken. Het boek is ook zeer visueel geschreven, ik zag alle scenes zo voor me. Wie weet komt er ooit een korte serie met dit boek als scenario. Ik zou alvast kijken. Humor, drama, twijfel, romantiek, haat, verliefdheid, vriendschap het komt allemaal aan bod in deze feelgood roman.

Pf

Het is een heerlijk boek om je een aantal uurtjes in te verliezen. Het is een aanrader om op je lijstje te zetten als vakantieliteratuur. Ik geef dit boek graag 4 dikke sterren.

Help - Help, ik heb vakantie!