De actrice in mij

Maandag, 6 januari, 2020

Geschreven door: Sanne Hillemans
Artikel door: Peggy Van Aert

Een verfrissend verhaal om bij weg te zwijmelen

[Recensie] Een actrice die niemand dichtbij laat komen. Een man die haar muren langzaam maar zeker af weet te breken. Een verleden dat het heden in de war schopt. Lindsey Lanning staat bekend als een van de succesvolste actrices van deze tijd. Haar imago is belangrijker dan haar persoonlijke leven, tot ze een nacht met Nick doorbrengt. Het liefst houdt Lindsey de charmante advocaat op afstand, maar naarmate ze elkaar vaker zien, brokkelt haar stevig opgebouwde muur stukje bij beetje af en leert Nick wie Lindsey is. De échte Lindsey, niet de glimlachende actrice die ze laat zien als er camera’s in de buurt zijn. Welk geheim gaat er schuil achter haar façade en is hun prille relatie sterk genoeg om te overleven als het verleden het heden inhaalt?

Verfrissend, vastberaden en vlot, zijn de eerste woorden die bij me opkomen wanneer ik terugdenk aan dit boek. En dit geldt voor zowel het verhaal als de schrijfstijl. Het is zeker geen oppervlakkig new adult-verhaal. Hillemans verweeft een aantal elementen mooi door en met elkaar in dit boek. Gaande van vastberadenheid, naar onzekerheid, naar angst. Over omgaan met het verleden en het heden. En dat overgoten met een erotische saus.

Je voelt echt de pijn, het drama maar zeker ook de lust en de hartstocht. Hillemans haar frisse en directe schrijfstijl maken dat je je echt betrokken voelt bij het verhaal. De verschillende verhaallijnen en personages worden echt uitgediept. Door de diverse elementen te combineren en met als rode draad het een gebeurtenis in het verlengde van Lindsey, wilde ik echt de afloop kennen. Het is leuk dat dit als een mysterieus element aanwezig is. Doorheen heel het boek stelde ik me de vraag wat er nu eigenlijk echt gebeurd was. Een bijkomend aardigheidje is het extra hoofdstuk dat gedownload kan worden. Wat mij betreft had dit nog wat meer mogen zijn. Waar ik persoonlijk minder boodschap aan had was de eindbeschouwing over het hoe en waarom van het verhaal. Ik zou aanraden om dit naast je neer te leggen en gewoon te genieten.

Het is een zalig boek om bij weg te zwijmelen en dat niet enkel een tikkeltje meer, maar ook nog een hele hoop extra biedt. Ik kijk uit naar meer van dit. Een verfrissend verhaal om bij weg te zwijmelen en benieuwd te zijn naar de ware toedracht. Een aanrader. Ik geef graag 4 welverdiende sterren.

Aan de hand

Bewaak mijn hart

Mag ik bij jou