De laatste zet

Zaterdag, 28 januari, 2023

Geschreven door: Jennifer Lynn Barnes
Artikel door: Demi Stein

De ontknoping

[Recensie] Avery moet nog enkele weken wachten tot de miljarden die ze heeft geërfd van Tobias Hawthorne echt van haar zijn. De tijd vliegt voorbij! Met wat er de afgelopen tijd allemaal gebeurd is, staat de beveiliging deze laatste weken nog eens extra op scherp. Avery maakt zich er niet zo druk om, zij is liever bezig met de Hawthorne broers, die allemaal een speciaal plekje in haar hart hebben veroverd.

Dan staat er ineens onverwachts bezoek op de stoep. Een meisje komt om hulp vragen. De grote vraag is natuurlijk of zij te vertrouwen is. Gauw wordt er duidelijk dat er nog één laatste puzzel ontrafeld moet worden, en dit keer is het spel tegen een onbekende, maar machtige tegenspeler.

Spannende eindstrijd
De Hawthorne-mysterie serie zijn boeken die enorm bekend zijn geworden. Vanaf deel één word je meegenomen in het grote mysterie waarom Avery door Tobias Hawthorne is uitgekozen om alles te erven, terwijl ze geeneens familie is. Deze vraagt blijft de hele serie aanwezig en maakt dat je alle boeken uit wil lezen, je wil immers deze grote puzzel ontrafelen.

In de voorgaande twee delen is al een hoop gebeurd. Avery en de Hawthorne broers ken je inmiddels goed en zijn personages geworden die je in je hart hebt gesloten. Je leeft dan ook in deel drie gelijk weer met ze mee. In combinatie met de prettige schrijfstijl van Jennifer Lynn Barnes zorgt dit ervoor dat je door het boek heen vliegt.

Naast de bijzondere personages en de prettige schrijfstijl is het spanningsgehalte in dit boek ook enorm belangrijk. Het is het laatste deel van de trilogie, hét boek waarbij alle eindjes aan elkaar geknoopt moeten worden. Jennifer Lynn Barnes heeft dit geweldig uitgewerkt. Hoewel de gebeurtenissen soms vergezocht zijn en daarmee een tikkeltje onrealistisch, sluit het allemaal wel zeer goed op elkaar aan en is het gehele verhaal simpelweg enorm vermakelijk. De ontknoping is niet de meest verassende, maar na drie boeken ken je veel van de geheimen en is dat daarom ook niet raar. Het einde is in mijn ogen zeer passend bij de rest van de serie en zorgt voor een goede afsluiting van de trilogie.

Steeds meer geheimen
Het leuke aan deze serie is dat hoe verder je komt, hoe meer je leert over de personages en de geheimen die deze familie met zich meedraagt. Avery wordt als hoofdpersonage goed neergezet, maar ook de bij-personages worden goed belicht waardoor het boek veel diepgang bevat. Je leert over de geschiedenis van deze broers, hoe ze opgegroeid zijn en waarom ze zich op deze manier gedragen. Hun geschiedenis met hun opa is onwijs interessant en verklaart een hoop, en bovendien hebben ze ieder hun eigen karaktereigenschappen waardoor ze érg leuk zijn.

Jennifer Lynn Barnes is een Amerikaanse schrijfster. De Hawthorne-mysterie boeken zijn vertaald en uitgegeven bij Blossom Books. Jennifer Lynn Barnes heeft op Instagram aangekondigd een nieuw boek te schrijven in deze wereld. Het lijkt erop dat dit een spin-off gaat worden. De titel zal luiden The brothers Hawthorne.

De Hawthorne-mysterie boeken zijn Young Adult boeken, geschikt voor jongeren die graag mysterieuze verhalen met een goede dosis drama en avontuur lezen. Het is een meeslepend avontuur, spannend en bevat ook de nodige romantiek. Zeker een serie die het verdient om veel aandacht te krijgen.

—

De laatste zet

Het Hawthorne-mysterie 1 - De erfenis