De redding

Zaterdag, 16 juni, 2018

Geschreven door: Jayne Ann Krentz
Artikel door: Jeanette van de Lindt

Spannende thriller met romantische verwikkelingen

[Recensie] Ze schrijft al jaren bestsellers en het lijkt wel of er geen eind aan komt. We hebben het over Jayne Ann Krentz. Een van de eerste schrijfsters waar ik mee kennis maakte toen ik voor het eerst romantische boeken ging lezen. Ze blijft altijd een speciaal plekje in mijn hart houden. Nu is er De redding en dat lijkt weer een heerlijke spannende thriller met de nodige romantische verwikkelingen.

Als puber logeert Lucy Sheridan bij haar tante in Summer River. Ze bezoekt een feestje dat een beetje uit de hand loopt en wordt op het nippertje gered door Mason Fletcher. Mason is maar een paar jaar ouder maar wel veel wijzer. Lucy heeft al een tijdje een oogje op Mason maar het lijkt erop dat dat niet wederzijds is. De jongen die haar op het feestje bedreigde is een rijke en verwende knul die redelijk snel na de uit de hand gelopen party verdwijnt. Zijn lichaam wordt nooit gevonden.

Dertien jaar later, als de tante van Lucy komt te overlijden, keert ze terug naar Summer River om het huis leeg te ruimen. Lucy heeft inmiddels een topbaan als forensisch genealoog in Washington. Ze komt Mason weer tegen die een beveiligingsadviesbureau heeft, samen met zijn broer. In het huis van haar tante ontdekt Lucy, samen met Mason, een lijk dat verstopt zit achter de open haard. Daarmee komt het verhaal in een stroomversnelling en gebeuren er mysterieuze dingen.

Het verleden lijkt niet zo ver weg als ze denken en opnieuw moet Mason ingrijpen om Lucy te redden en te beschermen. Het duurt echt tot aan het einde van het boek voor je in de gaten hebt wie de dader is. En uiteraard vinden Lucy en Mason elkaar. Een spannende thriller met een goed einde.

Eerder verschenen op Romantischeboeken.nl