Dit ga je niet geloven

Zaterdag, 28 maart, 2020

Geschreven door: Adam Baron, Benji Davies
Artikel door: Joost Zuijderduijn

Waarom wil de oma van Veronica opeens niet meer eten?

[Recensie] Iemand op school haalt allemaal gemene streken uit bij juf Martin, juist een van de meest geliefde leraren van de school. Wie zit er achter al deze streken? Daar hoopt Timon achter te komen! Daarnaast wil hij ook een ander mysterie oplossen, want de oma van Veronica wil plots niet meer eten. Wat schuilt daar achter?

Dit boek is een vervolg op Adam Barons vorige boek, maar dit boek is prima te lezen als je zijn vorige verhaal niet hebt gelezen. Er worden kleine verwijzingen gegeven naar het verleden van Timon (waar je dus meer over kan lezen in De jongen onder water), maar dit is niet essentieel voor de rest van het verhaal. Timon krijgt nu te maken met twee mysteries die hij wil ontrafelen, wat leidt tot een erg fijn avontuur. De schrijfstijl van Adam is heel soepel en er zijn genoeg illustraties en creatieve manieren om het verhaal net wat meer pit te geven, wat ik zeer kon waarderen. Dit boek lijkt erg dik, maar het is juist een boek dat je in één keer kan verslinden!

Timon is een geweldige jongen die trouw is aan zijn familie en vrienden. Hij is een goede vriend van Veronica, een erg slim meisje dat erg goed piano kan spelen. Alleen weigert haar oma opeens te eten, waardoor ze erg van slag raakt. Timon doet zijn best om erachter te komen waarom de oma van Veronica niet meer wil eten. Dit mysterie wist me volledig te grijpen. Het boek is heel divers, laat wat bijzondere gebeurtenissen te zien van het verleden en zorgt ervoor dat je aan het einde een enorme schok krijgt waar je even van moet bijkomen. Gelukkig geen heel pijnlijke schok, maar juist een schok die je zowel verdrietig als zielsgelukkig maakt! Zo mooi om te zien dat een verhaal voor zo’n gevoel kan zorgen!

Dit ga je niet geloven is een verhaal dat me zeker bijblijft. Een geslaagde aankoop dus. Het boek leest lekker weg, de mysteries rondom juf Martin en de oma van Veronica zijn heel interessant en de ontknoping vond ik fantastisch. Adam Baron schrijft hopelijk erg snel, want ik kan niet wachten om een nieuw verhaal van hem te lezen!

Eerder verschenen op Nerdygeekyfanboy

Het sneeuwvlokje

Dit ga je niet geloven