Een feestje met Rupsje Nooitgenoeg

Zaterdag, 5 oktober, 2019

Geschreven door: Eric Carle
Artikel door: Katelijne van Alem

Het feestje kan nu echt beginnen!

De auteur en illustrator

[Recensie] Eric Carle is illustrator en kinderboekenschrijver, geboren in New York in 1929. Toen hij zes was, verhuisde hij met zijn ouders naar Duitsland. Uiteindelijk studeerde hij daar aan de Kunstacademie. In Amerika heeft hij gewerkt als grafisch ontwerper bij een krant en daarna bij een reclamebureau. Op een dag werd hij gevraagd tekeningen te maken bij een verhaal van schrijver Bill Martin “Beertje Bruin, wat zie je daar?” Hij kwam er toen achter dat hij dat zo leuk vond, dat hij besloot er zijn beroep van te maken.

Verhaal

Vandaag is het feest!
Heb je het al gehoord?
Blaas jij de kaarsjes uit?

Feest

In dit boek zie je dat er taart is en er ballonnen meegebracht worden. Hoe vier jij thuis je feest? Heb je ook een taart en versiering? Dit boek is zeer geschikt om te lezen voordat er iemand jarig is of op de dag zelf. En wie komen er op jouw feestje? In dit boekje zie je allerlei dieren die op de verjaardag van Rupsje Nooitgenoeg komen!

Bakken

Wat een geweldige taart wordt er gebakken in dit boek! Misschien dat je zelf ook wel zo’n mooie taart kunt gaan maken. Samen een boodschappenlijstje maken, spulletjes kopen en gaan bakken is ook al een heel groot feest!

Vormgeving

Een mooi formaat en stevig kartonnen boekje. De randen hebben ronde vormen, wat ik altijd erg fijn vind voor kinderen. Op de kaft staat onder andere een glitterende taart, wat kinderen ontzettend aantrekt. De hele uitstraling is feestelijk en gezellig! In het boek wordt de collagetechniek gebruikt, waar Eric Carle om bekend staat. Het verhaal is in rijmvorm geschreven en roept ook direct een vrolijke sfeer op. We werden allemaal blij van dit prachtige boek, de kleuren zijn prachtig en helder en het is natuurlijk ontzettend leuk om de verjaardag van Rupsje Nooitgenoeg zo mee te mogen beleven! De uitklappagina is een mooie verrassing in het boek, ook heel leuk om als cadeauboek te geven.

Rupsje Nooitgenoeg in de tuin

Het grote boek van kleine beestjes

Slaap lekker Rupsje Nooitgenoeg