Een heel jaar feest

Zaterdag, 3 november, 2018

Geschreven door: Onbekend
Artikel door: Katelijne van Alem

Ik zie, ik zie wat jij niet ziet…

De auteur

[Recensie] Guy Daniëls heeft een opleiding als kleuterleider gedaan en 7 jaar voor de klas gestaan. Hij besloot om zelf verhalen te gaan schrijven en won de eerste prijs van de Kinder- en Jeugdjury Vlaanderen. Nadat hij van zijn tweede boek een theatervoorstelling maakte besloot hij fulltime schrijver/verteller te worden,

Illustrator

Dominique Mertens is geboren in de buurt van Brussel. Als jong kind was skateboarden een favoriete hobby en toen hij zich begon te interesseren voor tekenen, was het doel om zijn passie voor skateboarden te combineren met het maken van gerelateerde kunstwerken. In 2000 werd hij professionele freelance illustrator. Hij merkt dat het omgeven zijn door de natuur een grote impact heeft op de illustrator die hij werd en hij gebruikt de techniek aquarel om de natuur goed te kunnen vertalen in zijn kunst.

Heaven

Achterflaptekst

“Heb jij ook zin om een heel jaar lang te feesten? Je verkleden met carnaval, lekker gek doen. Paaseitjes versieren met Pasen en op zoek gaan naar de lekkerste chocolade zoeken, Mmm, heerlijk!

Met Halloween griezelen en bibberen van spanning. Je schoen klaarzetten voor Sinterklaas en zijn Zwarte Pieten. Wat zullen ze erin leggen? Met Kerstmis de Kerstboom versieren, aan iedereen pakjes geven… Dit boek staat boordevol spelletjes, rijmpjes, verhaaltjes, kijkplaten, knutselideeën en andere tips om de grote feesten van het jaar voor te bereiden. Veel plezier!”

Verhaal

Een gezellig boek waar van alles in te vinden is rondom de verschillende feestdagen. Als ouder/verzorger kun je hier allerhande inspiratie in opdoen en het is al een feest opzich om er met je kind in te kijken. Zo staan er fijne verhalen in, platen ‘ik zie, ik zie wat jij niet’ waarin allerlei zoekopdrachtjes verwerkt zijn, knutselideeën, afbeeldingen om in de juiste volgorde te zetten en ga zo maar door. Een vernieuwend boek waarin voor kinderen veel te ontdekken valt.

Vormgeving

Vijf kinderen zijn de hoofdpersonen van het boek en worden aan het begin voorgesteld. Een kleurrijk boek, ieder feest is opgebouwd met dezelfde hoofdstukken. Zo vind je bijvoorbeeld bij ieder feest een zoekplaat, een gedicht, een verhaal en een knutselidee terug. De tekenstijl is vriendelijk en mooi, er worden warme en zachte kleuren gebruikt. De tekst is wat ouderwets, maar nog goed bruikbaar voor jonge kinderen.

Redelijk onhandig vind ik het dat er geen inhoudsopgave is.