Egyptisch Blauw

Woensdag, 5 december, 2018

Geschreven door: Johnny Bollé
Artikel door: Claudia van Koolwijk

Het boek blijft tot de laatste bladzijde je in je greep houden

[Recensie] Personage Jovanny leert zijn nieuwe vrienden kennen tijdens een avondje stappen en al snel spreken ze iedere week met elkaar af in de club. Ondanks dat ze elkaar minimaal één keer per week zien, blijken ze elkaar toch niet door en door te kennen en iedereen heeft zo zijn eigen geheimen.

Het verhaal wordt verteld vanuit verschillende personages van de vriendengroep en boven ieder verhaal staat duidelijk vermeld via wiens oogpunt je het verhaal op dat moment leest. Hierdoor is Egyptisch Blauw erg goed te volgen en ontwar je langzaamaan alle geheimen die de personages verborgen proberen te houden. Ik heb dan ook ontzettend van het verhaal genoten en kon het boek moeilijk wegleggen.

Gedurende het verhaal kwam wel duidelijk naar voren dat de auteur van Vlaamse komaf is, door verschillende woorden en uitdrukkingen die in Nederland niet gebruikt worden. Zelf vond ik dit totaal niet storend, vooral omdat dit me deed terugdenken aan de mooie jaren die ik in Gent heb doorgebracht. Het boek wordt bovendien bestempeld als een thriller en ondanks dat het dit zeker is, is het in mijn ogen tevens ook een new adult verhaal. Alle personages zijn nog vrij jong, waardoor ook lezers vanaf een jaar of achttien zich goed met hen kunnen identificeren.

Hierdoor denk ik dat het verhaal erg toegankelijk is voor een zeer groot publiek. Tot op het laatste moment blijft Egyptisch blauw spannend en sommige van de geheimen kwamen totaal onverwacht. Hierdoor blijft het boek je tot de laatste bladzijden in zijn greep houden. Dit verhaal krijgt van mij dan ook zeker 5 sterren en Johnny Bollé mag zeer tevreden zijn met dit debuut.

Schrijven Magazine

Egyptisch Blauw

Alsof ik nooit heb bestaan