‘Eindeloos geluk’

Vrijdag, 18 februari, 2022

Geschreven door: Onbekend
Artikel door: Perfecte Buren

Vierde deel uit een feelgood-serie.

Eindeloos geluk is een leuke feelgoodroman die goed zelfstandig te lezen is. De auteur geeft in het begin van het boek een korte weergave van de eerste drie boeken zodat je de verhaallijn vlot kunt oppakken. Ik heb de eerdere delen niet gelezen maar ben er nu wel nieuwsgierig naar geworden.

Kate Young is net met haar grote liefde Laurens van Rooijen getrouwd, ze wonen nu samen in haar appartement en beleven de wittebroodsweken. Ze zijn vrij snel getrouwd en aan alles is te merken dat ze elkaar nog niet zo goed kennen. Dat zorgt af en toe voor verwarring en soms ook bij Kate voor jaloezie. Laurens heeft namelijk met zijn ex-vriendin Charlie een zoontje, Davy. Laurens weet nog niet zo heel lang dat hij een zoontje heeft en wil met Davy en zijn moeder een goede band opbouwen. Dat is iets dat Kate heel goed begrijpt maar dat begrip maakt het niet altijd makkelijk om te accepteren dat ze Laurens toch zal moeten delen.

Kate worstelt bovendien nog met de gevolgen van een gewelddadige overval op Livs Lekkernijen, de zaak van haar hartsvriendin Liv. Kate is daarbij gewond geraakt. Omdat de overvaller nog steeds niet gepakt is, heeft Kate nog veel last van stress. Laurens intussen heeft ook zo zijn zorgen. Als huwelijkscadeau hebben zij van de vader van Liv zes maanden gratis huur gekregen voor het pand naast Livs Lekkernijen. Hij zou daar graag een restaurant in willen beginnen maar er zijn nog wel wat beren op de weg. Laurens vindt het dan ook moeilijk om het cadeau te accepteren en zijn droom na te gaan jagen. Uiteindelijk besluiten ze er toch voor te gaan, het oude pand flink te verbouwen om At Young’s te kunnen openen. Maar voor het zover is gebeurt er nog heel veel!

Ik heb al eerder een trilogie van Saskia M.N. Oudshoorn gelezen (Het Hoogtepunt, Het Dieptepunt en Het Eindpunt) en dat was me goed bevallen. Zij heeft een vlotte pen, schrijft makkelijk en weet je snel te boeien. Dat is in Eindeloos geluk zeker ook het geval.

Het verhaal wordt wisselend vanuit het perspectief van Kate en Laurens verteld, daardoor zie je het hele verhaal van beide kanten en snap je ook wanneer er verwarring optreedt tussen de beide echtelieden. Behalve (meestal) vermakelijke misverstanden, brengt de auteur zeker ook spanning en emotie in het verhaal. Zowel Kate als Laurens worden als echte personen neergezet met hun goede en mindere goede kanten, met hun al dan niet reële angsten en gedachten. Ze zijn dolverliefd op elkaar dus de misverstanden en af en toe ruzietjes worden gauw bijgelegd en gevolgd door een flinke vrijpartij. Ze komen er wel die twee! Ik hoop dan ook stiekem dat er nóg een vervolg komt. Een leuk extraatje zijn de recepten die achter in het boek zijn opgenomen, alle gerechten spelen een (kleine) rol in het verhaal. Daarin zit echt wel een parallel met de boeken van Jenny Colgan. Prima feelgood, vier sterren voor dit leuke verhaal.

Jeannie