Eligio

Donderdag, 22 oktober, 2020

Geschreven door: Marja Boomstra
Artikel door: Linda Zweep

Geweldige en spannende thriller

Ik houd van thrillers. Vooral van psychologische thrillers. Waarom pakt een boek de een en waarom doet het veel minder bij een ander? Ik weet in ieder geval dat dit boek mij pakte vanaf pagina 11. ‘Ze glimlacht even de gedachte aan haar vader. Zijn carrière bij de politie maakte dat hij zijn enige dochter leerde vechten en schieten. Hij heeft haar zo goed getraind dat ze behoorlijk van zich af kan slaan als dat nodig is’. Daar pakt Marja Boomstra mij direct. Mijn vader…… ook een carrière bij de politie. Ons altijd proberen voor te bereiden op het leven met al zijn ups en downs. Even werd ik emotioneel omdat ik hem verloren ben en heb hierdoor direct een band met Lotte, de hoofdpersoon in deze superspannende thriller. Het eerste deel ‘il Circolo’ heb ik niet gelezen. Dit boek is immers prima als stand alone te lezen werd mij verteld.

Lotte is zwanger van Don Nijenhuis. Zoon van de vreselijke maffiabaas Salvatore. Don wil haar beschermen tegen het kwaad maar zo eigenwijs als ze is maakt ze toch een grote fout! Ze heeft aan lef geen gebrek en krijgt veel voor elkaar bij de vooral empathische mensen in haar omgeving. Deze keer moet ze een zware prijs betalen voor haar gevolgen van een foutief ingeschatte situatie. Mishandeling, overleven en bedreigingen volgen elkaar in sneltreinvaart op. Maar ze is haar trots niet verloren en houdt daarom zeer belangrijke informatie achter voor rechercheur Chris Römer. En ook Don heeft een compleet vertekend beeld van Lotte’s acties. ‘Oh, ik weet met mijn verstand en vanuit mijn professie zo goed wat ik zou moeten doen, maar ik wordt belemmerd. Belemmerd door mijn gevoel van schuld en schaamte…’

De meest spannende momenten voor mij kwamen voor in het tweede deel van het boek tijdens haar vlucht om uit de handen van de slechteriken te ontsnappen. Mijn ogen vlogen over de regels en rustten niet eerder voordat ze redelijk veilig was. Daar heb je kwaliteit voor nodig. Dat je aandacht als lezer niet verslapt. Daar is Marja erg goed in geslaagd.

Ik wil heel graag deel 1 lezen en kan niet wachten op het vervolg! Geloof me daar kun jij niet onderuit Mevrouw Boomstra!

De schrijfstijl van Marja is vlot en direct. De hoofdpersonen zijn interessant en ze neemt je mee van de ene naar de andere spannende gebeurtenis. Zo houd je de lezer nieuwsgierig en houd je de aandacht vast. Dit is zeker gelukt. In mijn hoofd speelt de film zich af. Ik leef me in en mijn fantasie doet de rest. En dan heb je een geslaagd totaalplaatje.

Slangenkoning

Slangengif

Agonia