Verleid me

Dinsdag, 14 april, 2020

Geschreven door: Stefanie van Mol
Artikel door: Claudia van Koolwijk

[Recensie] Verleid me is het eerste deel in de nieuwe serie geschreven door Stefanie van Mol, die al verschillende boeken op haar naam heeft staan waaronder de Full Moon serie. Ditmaal heeft ze besloten om haar verhalen af te laten spelen in de sportwereld.

Amélie is druk bezig met haar carrière als arts en heeft op het moment weinig behoefte aan een relatie. Wanneer ze op een dag profvoetballer Oliver Prins in haar behandelkamer krijgt worden haar gevoelens plotseling overhoopgehaald, zeker wanneer hij haar ook nog eens een oneerbaar voorstel doet. Ze besluit het naast haar neer te leggen, maar dit blijkt toch lastiger dan gedacht.

Het boek zelf is, met 176 pagina’s, vrij dun te noemen. Het verhaal is erg leuk bedacht, maar doordat het zo kort is blijft het geheel oppervlakkig. Hierdoor leer je de karakters niet door en door kennen, waardoor ik er persoonlijk niet echt een band mee kreeg. In de weinige pagina’s probeert Stefanie een compleet verhaal te vertellen inclusief epiloog die zich een paar jaar later afspeelt. Dit lukt haar, maar hierdoor lever je voor mijn gevoel wel wat in op details.

Verleid me mag dan wel het eerste deel zijn, door hoe het boek eindigt heb ik niet het idee dat het verhaal van Oliver en Amélie verder gaat. Ik heb eerder het vermoeden dat we in deel 2 kennis maken met andere personages, zoals Mauro en Zita, die we in dit boek al voorbij hebben zien komen.

Het verhaal heeft mij zeker wel een paar uur vermaak opgeleverd, het is een boek wat erg vlot leest en het verhaal is erg leuk bedacht. Toch had er wat mij betreft meer in kunnen zitten door het verhaal uitgebreider te maken, zonder dat het te langdradig zou worden. Ik beoordeel het boek dan ook met 3 sterren en ik hoop echt dat we in de vervolg delen toch nog meer informatie krijgen over de persoonlijkheden van Oliver en Amélie.