Fucking horny

Dinsdag, 6 december, 2022

Geschreven door: Marie Lotte Hagen, Nydia van Voorthuizen
Artikel door: Adrianus Koster

Hete verhalen zoals je ze pas een keer eerder las

[Recensie] Met buikband voor preutse mensen. Wat je er ook van moge vinden. De dames achter dit boek hebben humor. Dat blijkt onder meer uit de ‘Buikband voor preutse mensen’, die netjes over het omslag is geschoven, zodat je de sterk erotische omslagafbeelding van Linda Rusconi niet direct ziet. Ik vraag me overigens af of preutse mensen überhaupt dit boek zullen lezen. Misschien in het geniep?

Humor
Humor blijkt ook uit het voorwoord van de uitgever Myrthe Spiteri die uitlegt dat het boek het vervolg is op het mij overigens onbekende (maar dat zegt niets) Damn Horny waarin haar eigen blote billen blijken te zijn opgenomen, helaas niet te googelen. Zij ziet zichzelf inmiddels “als erotisch uitgeefveteraan. Ik redigeer zonder blikken of blozen verhalen over zeiknatte vulva’s, spuitende pikken en geblindeerde sekspartijen.” Inderdaad zaken die u ook in dit boek tegen zult kunnen. Seks in de breedste zin van het woord, met name vanuit een feministisch perspectief.

De samenstellers doen niet moeilijk over porno. Maar dan wel porno waarin dikke mensen, trans mensen en mensen met een beperking niet gefetisjeerd worden. In dit vervolgboek gaan ze ermee door, ditmaal met verhalen en korte fantasieën van andere bijdragers.

Samenstellers
Marie Lotte Hagen en Nydia van Voorthuizen, destijds huisgenoten, schreven in 2018 Damn Horny als feministisch pamflet. Daarna begonnen ze onder dezelfde naam een tweewekelijkse podcast. Ze maken samen de theatershow Zelf weten. Getekende afbeeldingen (door Linda Rusconi) van de dames afzonderlijk zonder kleren en hoofd sieren het omslag en een van de eerste pagina’s. Zo’n twintig schrijvers droegen bij, waaronder de uitgever.

Schrijven Magazine

Regelmatig worden de verhalen onderbroken door enkele grijze pagina’s met ingezonden fantasieën door personen die anoniem blijven. Net zoals de verhalen zijn die fantasieën verschrikkelijk divers. Enkele volledig willekeurig gekozen voorbeelden:

“Een heftige zoensessie in een stilstaande lift in een hotel in Turkije.
Sexy lingerie dragen tijdens een date (etentje) terwijl wij weten wat ik aan heb.
Toetje thuis…
Samen erwtensoep eten, en dan weten dat we allebei een buttplug in hebben.
Mannen die lezen.
Seks in de coulissen terwijl de band op het podium doorspeelt.
Tijdens de afwas ineens met de theedoek op mijn billen gespankt worden.
Seks hebben met iemand die van mij houdt.”

Voor breed publiek
De verhalen (en een enkele gedicht) bedienen een breed publiek. Dit blijkt ook wel uit de titels, zoals Hoe spannender, hoe beter, A Goddess Named Izara, Droomhuid, Contactadvertentie, Fuck the pain away, Voor de eerste keer, Goedemorgen dokter, A Taste of Honey of Prinsesje.

Het mooiste vond ik persoonlijk Patronen over een onderzoeksjournaliste die de opdracht krijgt een essay over seks te schrijven “met ervaringen en vleselijke anekdotes, er moest immers in geneukt worden.” Haar voorspelbare seks (“op woensdag na De Wereld Draait Door en op zondag als Joost even pauze nam van het gamen”) met haar vriend wordt subliem weergegeven, evenals het contactleggen met een gigolo. Een genot om te lezen. ‘De therapeut’ over hypnose kan een eyeopener zijn.

Het boek zal voor veel lezers de ondertitel zeker waar maken.

Eerder verschenen op Leeskost