Fusion - Luister naar me

Donderdag, 23 mei, 2019

Geschreven door: Kristen Proby
Artikel door: Claudia van Koolwijk

Het boek is constant interessant

[Recensie] Vijf vriendinnen besluiten samen een restaurant te openen en in een mum van tijd blijkt Seduction een razend succes te zijn. Addison is een van de vrouwen en komt tot het besluit dat livemuziek tijdens het diner voor nog meer klandizie gaat zorgen en gaat op zoek naar een artiest. Het vinden van de geschikte persoon blijkt echter niet zo gemakkelijk en wanneer voormalig rockster Jake Keller voor haar neus staat met het aanbod om te komen optreden besluit ze hem de kans te geven. Al snel blijkt Addison niet alleen zijn muziek te kunnen waarderen, maar komt ze tot de conclusie dat Jake wellicht meer is dan enkel een werknemer.

Luister naar me is het eerste deel in de Fusion-serie en ondanks dat er al ontzettend veel boeken in dit genre zijn geschreven, sprong dit boek er voor mij toch tussenuit. Waar normaal de boeken in dit genre vol staan met hete scènes, vond ik het bij dit boek meer op de achtergrond staan. Het was er wel degelijk, maar het werd heel passend verweven in het verhaal waardoor het veel geloofwaardiger aanvoelde. Hierdoor bleef het boek constant interessant en zorgde Kristen Proby ervoor dat je aandacht geen enkele keer verslapte.

Gedurende het verhaal kwamen er verschillende gerechten aan bod. Dit past natuurlijk ontzettend goed bij een verhaal wat zich voornamelijk afspeelt in een restaurant. Vooral toen ze in het verhaal begonnen aan een “crostini met geroosterde rode druiven en brie besprenkeld met honing, zeezout en verse tijm”, liep het water me in de mond. Het was dan ook een welkome verrassing dat ik achter in het boek verschillende recepten vond waaronder de bereiding van bovenstaande gerecht. Deze ga ik dus zeker eens uitproberen.

Het gehele boek las eigenlijk heerlijk weg en het einde was erg verrassend. Het eerste waar ik aan dacht toen ik het boek uit had was dat ik hoop dat deel heel snel vertaald wordt. Vooraf wist ik al dat in ieder deel een andere vriendin centraal zou staan en hiervoor werd in dit deel de perfecte aftrap gegeven. Ik kan dan ook niet wachten om verder te kunnen in deze serie. De vijf meiden hebben stuk voor stuk mijn interesse gewekt en ik ben dan ook ontzettend benieuwd hoe het de andere vier gaat verlopen en natuurlijk of het restaurant en de samenwerking succesvol blijft. Bovendien zou het mooi zijn als ook in de overige delen wat lekkere recepten als extraatje vermeldt worden. Dit boek krijgt van mij dan ook 4 sterren.

Fusion 3 - Je laat me blozen