Fusion 3 - Je laat me blozen

Maandag, 9 maart, 2020

Geschreven door: Kristen Proby
Artikel door: Claudia van Koolwijk

De serie blijft gewoon leuk

[Recensie] Je laat me blozen is alweer het derde deel in de Fusion reeks en hierin staat Kat centraal. Kat is een van de vijf vriendinnen die samen het succesvolle restaurant Seduction runnen. Aangezien het haar taak en passie is om de beste wijnen te serveren bij de gerechten die op de kaart staan, zit er voor Kat niks anders op dan op het vliegtuig stappen richting een congres voor wijnliefhebbers. Dit lijkt zo op het eerste oog een heel erg leuk uitje, maar Kat zit met een groot probleem, ze heeft vliegangst.

Gelukkig ontmoet ze Mac in het vliegtuig die haar gedurende de vlucht kalm probeert te houden, alhoewel dit nog niet zo gemakkelijk is wanneer er ook nog eens sprake is van turbulentie. Eenmaal thuis denkt Kat haar redder in nood, nooit meer tegen te komen, totdat hij ineens voor haar neus staat in haar eigen restaurant.

Wanneer je de voorgaande twee delen hebt gelezen, merk je dat ook dit deel voornamelijk in dezelfde stijl is geschreven. Er is weliswaar sprake van een ander personage en de schrijfster probeert ze allemaal een andere persoonlijkheid mee te geven, maar toch zitten er erg veel gelijkenissen tussen de personages. Hierdoor is dit boek weinig vernieuwend. Doordat het verhaal vrij eenvoudig is geschreven zonder veel lange zinnen en lastige woorden, vlieg je door de bladzijden heen en blijkt het verhaal toch nog de moeite waard. Zeker als je fan bent van dit genre.

Het leuke van deze serie vind ik dat je gedurende de delen niet alleen het personage leert kennen dat een rol speelt in het betreffende deel, maar ook de andere vier vriendinnen leer je steeds beter kennen. Hierdoor krijg je het gevoel dat je het verhaal vanuit verschillende hoeken bekijkt, wat er weer voor zorgt dat je niet verveeld raakt ondanks dat de delen erg op elkaar lijken.

Zoals ik ook al vermeldde in mijn recensies van deel een en twee wordt ook dit deel weer afgesloten met een aantal recepten, zo heb je toch aan het einde van de serie een soort van mini kookboekje verzameld. Ondanks dat ik zeker benieuwd ben naar de verhalen van de overige twee meiden van Seduction, was dit boek dus weinig vernieuwend en kan ik het boek dan ook niet hoger beoordelen dan met 3 sterren. De serie blijft gewoon leuk, maar wat vernieuwing in deel vier is zeker gewenst.

Fusion 3 - Je laat me blozen