Gegijzeld

Maandag, 1 maart, 2021

Geschreven door: Chinouk Thijssen
Artikel door: Ramona van den Berg

Een mooi spannend verhaal

[Recensie] We lezen dit verhaal vanuit twee perspectieven namelijk, Yasmine en Jason. Zij zijn al van jong af aan vrienden. Beide hebben een moeilijke jeugd gehad, daar de moeder van Yasmine is overleden en de ouders van Jason gescheiden zijn. Ze voelen een band met elkaar en brengen veel tijd door met z’n tweeën. Ze vinden bij elkaar een luisterend oor, steun en hebben bovenal veel lol samen. Het zijn elkaars yin en yang. Er wordt zelfs door hun vrienden gedacht dat het meer is dan alleen de benoemde vriendschap.

Yasmine en Jason worden uitgenodigd voor een feest van Casper. Hij heeft rijke ouders en woont in een groot huis. Hij geeft dit feest omdat de zomervakantie eindelijk gaat starten. Het voelt tijdens het verhaal alsof hij zo veel mogelijk mensen heeft uitgenodigd om er een goed feest van te maken. Het huis is behoorlijk vol. Wanneer er een groepje mensen binnenkomt die donker gekleed zijn en maskers dragen slaat de sfeer volledig om wanneer zij het direct op Casper gemunt hebben.

Vanaf het moment dat de zwartgeklede groep binnenkomt voelt Yasmine dat de sfeer grimmiger wordt. Ze besluit dan ook om het feest vroegtijdig te verlaten. Ze gaat op zoek naar Jason maar dat loopt anders. Jason komt namelijk iemand tegen die hij eerder die avond al opgemerkt heeft. Na hun ontmoeting wordt Jason wakker in een andere ruimte zonder besef van waar hij is.

Dit is mijn eerste boek van deze schrijfster. Ze heeft een vlotte pen en de spanning die zij weet te houden in het verhaal spreekt me enorm aan. Ik heb me dan ook vastgebeten in Gegijzeld, wilde weten hoe het in elkaar stak. We krijgen dit verhaal vanuit Jason en Yasmine voorgeschoteld, waardoor de gebeurtenissen van twee kanten belicht worden en je een goed overzicht krijgt. Chinouk zet een gedetailleerd beeld neer, zonder dat alle details je hoofd laten spinnen. Hierdoor vallen de puzzelstukjes tijdens het lezen in elkaar en wordt het een mooi spannend verhaal.

Het feest wordt gegeven door Casper en in het begin voelde het voor mij aan alsof alles voornamelijk om Yasmine en Jason zou draaien, maar ook Casper gaat een spannende rol spelen. Chinouk weet de spanning er dusdanig in te houden dat ik wilde blijven lezen. Ik voelde me zelfs even aanwezig tijdens dit feest. Ik geef dit boek 4 sterren.

Gegijzeld

Blindelings

Hij is van mij