Geluk staat je goed

Dinsdag, 8 december, 2020

Geschreven door: Tina Turner
Artikel door: Onbekend

Een aanrader voor hen die op zoek zijn naar hun eigen spiritualiteit

[Recensie] In dit spirituele handboek valt Tina (inmiddels 81 jaar oud) gelijk met de deur in huis: ze had de tegenslagen in haar leven nooit zo goed kunnen verwerken zonder haar spiritualiteit. Natuurlijk herinneren we ons haar vanwege haar krachtige stemgeluid en energieke optredens. Haar ‘big hair’, de hoge hakken en die geweldig sexy minirok boven die prachtige benen.

Al direct vanaf hoofdstuk 1 neemt ze je mee de natuur in en vraagt ze je deze te omarmen. Haar persoonlijke zoektocht door diepe dalen en hoogtepunten in het leven leidt Tina naar het Boedhisme.

Het boek raakte me persoonlijk wegens haar prettige schrijfstijl. Tina neemt je mee in haar geschiedenis, hoofdstuk voor hoofdstuk, paragraaf gevolgd door paragraaf. En ze durft het aan zich kwetsbaar en eerlijk op te stellen. Juist daardoor laat ze zien hoe haar ervaringen haar gevormd hebben. Welke pogingen ze heeft ondernomen om er op een voor haar acceptabele wijze los te komen van ellende. En hoe het Chanten haar direct in contact liet treden met haar spirituele zelf.

Boven elk hoofdstuk staat de Lotusbloem. Het boek kent bovendien een fijne afwisseling van beroemde en minder beruchte spreuken. En misschien dat het boek juist mij daarom meer aanspreekt. Ze laat hier duidelijk zien dat ook anderen haar geïnspireerd hebben.

Tina heeft zich met dit boek tot missie gesteld dat iedereen het grote geluk kan vinden en vasthouden. De sfeer die ze uitdraagt in dit boek is er een van hoop en inspiratie. Omdat zij van mening is dat je leed en tegenslag van welk soort dan ook kunt transformeren in vreugde, stabiliteit, gezondheid en voorspoed. Ze prikkelt je als het ware om zelf ook ambassadeur van hoop te worden en je Karma voor je te laten werken. Zolang je je leven maar inzet voor vrede en welwillendheid.

Ik geef dit inspirerende en toegankelijke boek dan ook 4 sterren. Al haar suggesties zijn immers praktisch toepasbaar in het leven. Dit handboek is zeker een aanrader voor hen die op zoek zijn naar hun eigen spiritualiteit en zelfs het Boedhisme. En de cover straalt dat om te beginnen al uit. Ik heb van dit boek genoten. Nu jullie nog.

De enige reden dat die ene voltallige ster eraan mankeert is omdat ik toch stiekem hoopte meer over die sex, drugs en rock ’n roll mee te krijgen.