Gezocht, Nora Robertsheld

Zaterdag, 16 juni, 2018

Geschreven door: Ava Miles
Artikel door: Jeanette van de Lindt

Een bijzondere insteek voor een roman

[Recensie] Humoristisch, spannend, sexy en natuurlijk komen er heel veel Nora Roberts Helden voorbij. Ava Miles heeft, met toestemming van Nora Roberts, een erg leuk boek geschreven met een orignele insteek. Zeker voor de lezeressen die de boeken van Nora verslinden is dit boek extra leuk om te lezen. Maar ook zonder die kennis is Ava Miles een schrijfster om op je favorietenlijstje te zetten.

Meredith Hale’s exman beweert bij hoog en bij laag dat het haar schuld is dat hun huwelijk op de klippen is gelopen. Meredith leest namelijk graag boeken van Nora Roberts en haar ex is van mening dat ze daardoor onrealistische verwachtingen had van hun huwelijk. Hij had het gevoel dat hij het op moest nemen tegen al die leuke mannen in de boeken van Nora en omdat hem dat niet lukte is hun huwelijk mislukt.
In eerste instantie gelooft Meredith hem maar als ze door haar familie gevraagd wordt om terug te keren naar Dare Valley om daar te helpen bij het schrijven in de plaatselijke krant besluit Meredith dat ze haar leven een hele nieuwe wending gaat geven. Ze gaat op zoek naar haar eigen Nora Robertsheld en is vastbesloten die te vinden. Over die zoektocht zal ze een column gaan schrijven in de krant.

Maar de exman van Meredith heeft een lelijk plan. Hij is bang dat ze in haar column onaangename dingen zal schrijven over hun huwelijk. En om te voorkomen dat haar zoektocht naar een leuke man succesvol zal zijn huurt hij de oorlogscorrespondent Tanner McBride. Althans, Tanner wordt via chantage op deze opdracht gezet. Wat moet hij doen? Hij moet zorgen dat Meredith haar hart aan hem zal verliezen en vervolgens moet hij het breken. Tanner reist af en op het moment dat hij Meredith ontmoet beginnen er al vonken af te spatten. Samen gaan ze een zaak onderzoeken van een verdacht overlijden. Al snel wordt het gevaarlijk en moeten ze alles op alles zetten om een moordenaar te ontlopen. Gaat het goed aflopen voor deze twee geliefden? Vast wel.

Het hele verhaal is doorspekt met titels en namen van helden uit de boeken van Nora Roberts. Erg leuk om te lezen!

Dit boek is deel 1 in de Dare Valley Series. Dare Valley is een schattig klein universiteitsstadje in de Rocky Mountains waar iedereen elkaar kent.

Eerder verschenen op Romantischeboeken.nl