Het allerleukste kinderhelden knutselboek

Zaterdag, 23 oktober, 2021

Geschreven door: Ludmilla Barabanov
Artikel door: Katelijne van Alem

De kleine zeemeermin met haar vriendinnen op zoek naar verborgen schatten in de grote oceaan

De auteur

[Recensie] Ludmilla Barabanov woont met haar man en haar dochtertje in een klein stadje in het mooie Beieren. Van daaruit deelt ze sinds 2018 haar enthousiasme voor ‘creatieve ideeën voor grote dingen’ op haar blog www.montagskonfetti.com en op het gelijknamige Instagram-profiel “Montagskonfetti”. Naast de leukste knutsel-, schilder- en speelideeën voor kinderen, is er van alles te ontdekken wat het leven kleurrijker maakt. Daar maakt ze ook boeken over.

Verhaal

“Knutsel dankzij dit boek de leukste helden uit je favoriete films, series en boeken! De bekendste ijskoningin van het witte scherm, de dapperste tovenaar uit de literatuur en de liefste varkentjes van de televisie: met slechts een paar benodigdheden tover je deze legendarische personages zo tevoorschijn. En dankzij de eenvoudige stap-voor-stapinstructies zijn je knutselwerkjes in een mum van tijd klaar.
Kortom, pak je schaar, lijm en verf erbij en knutsel erop los!”
[Tekst achterflap]

Superhelden

Dit knutselboek staat vol superhelden! Wie weet is die van jou ook te vinden! Ga maar eens op zoek en bekijk hoe je je superheld na kunt maken. Heb je knutselspullen in huis? Dan kom je vast heel ver met het namaken van de figuren!

Vormgeving

Geweldig dat de superhelden van kinderen tot leven gebracht worden in deze knutselwerken. De stappen worden eenvoudig en duidelijk weergegeven, de foto’s laten precies zien wat er moet gebeuren.

Het boek start met een inhoudsopgave, waarin je kunt lezen dat het boek is opgedeeld in drie categorieën: helden van nu, helden van vroeger en helden voor altijd.

Alle dubbele pagina’s zijn hetzelfde opgebouwd: links staat de naam van het knutselwerk, rechts een kopje ‘wat heb je nodig’, met een duidelijke overzichtsfoto van de spullen die je kunt verzamelen. De stappen worden steeds met vier foto’s uitgelegd, waardoor het ook voor kinderen die nog niet kunnen lezen te volgen is wat er moet gebeuren. De foto’s zijn helder, kleurrijk en vrolijk. Je krijgt echt zin om aan de slag te gaan! Een fijn knutselboek om er vaak bij te pakken!

—

Voor het eerst gepubliceerd op De Leesclub van Alles