Happiness-serie 2 - Het geschenk van Happiness

Donderdag, 14 januari, 2021

Geschreven door: Holly Martin
Artikel door: Liliën LP

Een geslaagd boek!

[Recensie] Ik ben verliefd! Sinds ik eind oktober het eerste deel van de ‘Happiness’- serie las, Het dorpje Happiness, ben ik gek op het dorpje, de dorpsbewoners en Willow & Andrew. In dat verhaal leerden we Willows beste vriendin, de gevatte Ruby Marlowe kennen en de ongelooflijk sexy Jacob Harrington, Andrews grote broer. Ik maakte een vreugdesprong toen ik ‘eindelijk’ het boek in de brievenbus vond. Allereerst is ook hier weer de cover een absoluut beeldschoon plaatje. Daarnaast kreeg ik bij dit boek een nostalgisch ansichtkaart cadeau. In het vorige boek zat een beeldige boekenlegger verstopt. Voor mij als bloemenleek lijken het bloedrode kerststerren, die de aandacht trekken. Een besneeuwd dorpje met rokende schoorsteen maken de afbeelding af.

Vanaf het eerste moment dat ik weer in Happiness beland, wil ik spontaan ernaartoe verhuizen. Onze heldin heeft datzelfde idee sinds ze een paar maanden geleden daar haar beste vriendin Willow opzocht. Ze had toen een gevoel van thuiskomen en was stapelverliefd geworden op het dorp. Hoeveel droeg haar ‘threenightstand’ met de bijna twee meter lange Jacob daaraan bij, vraag ik me af. Echter, al snel wordt ons duidelijk dat, hoewel Ruby enorm heeft genoten van haar korte liaison met Jacob, ze dit absoluut niet wil herhalen.

‘Ze had totaal geen interesse in een relatie – niet met hem, maar ook niet met iemand anders. Niet meer.’ Pag.7

Wat heeft het sneeuwvlokje om haar hals daarmee te maken en de onbekende Harry? Het verhaal begint al goed als de nieuwe winkel van Willow is onderstroomd en ze daarom tijdelijk een winkelpand met een kunstenaar moet delen. De kunstenaar in kwestie blijkt Jacob te zijn. Ruby vermoedt dat ze met opzet is gekoppeld aan Jacob door de in romantiek gelovende eigenaars van het kasteel. Maar goed, een paar weken samenwerken met Jacob moet lukken zonder dat ze hem het bed in sleurt. Maar vanaf het begin blijkt het erg moeilijk haar handen van hem af te houden. Jacob is knap, charmant en gewoon lief. Hij heeft een opgewekte houding en maakt Ruby steeds weer aan het lachen. Ik ben voor hem gevallen.

Nederlandse Natuurkundige Vereniging

Waar ik in Het dorpje Happiness in het begin toch even moest wennen aan Willow en haar enorme naïviteit, sluit ik Ruby meteen in mijn hart. De dialogen met Jacob zijn sexy, ondeugend en tegelijkertijd humoristisch en vertederend. In tegenstelling tot het eerste deel vond ik dat Het geschenk van Happiness echt om Ruby en Jacob draaide en minder om het dorp. Natuurlijk komen de dorpsbewoners er in voor, vooral de niet zo verlegen Julia van het postkantoor, maar de focus ligt op deze twee mensen die duidelijk om elkaar geven, maar bang zijn om er in te geloven. Vooral Ruby. Ze durft al twaalf jaar niet meer te dromen van een ‘En ze leefden nog lang en gelukkig.’ Haar ervaring leert dat geluk niet lang duurt en mensen je verlaten.

Waar Jacob in het begin nog even aarzelt, beseft hij al heel gauw dat hij Ruby wil. Niet voor even, maar voor altijd. Maar hoe overtuigt hij Ruby daarvan? Het geschenk van Happiness is volwassener en gaat dieper in op de relatie dan Het dorpje Happiness. Het verhaal van Willow en Andrew is schattig, het verhaal van Ruby en Jacob is veel sensueler en seksueler. Ik was erg blij dat Willow en Andrew in dit verhaal een vervolg kregen. Ik baal enorm dat de ‘Happiness’-serie met deze twee boeken ophoudt. Ik wil meer! Gelukkig kunnen we in mei 2021 een nieuwe serie bij Uitgeverij Zomer & Keuning verwachten van Holly Martin.

De auteur stelt mij zeker niet teleur met dit vervolg. Het is altijd afwachten of een auteur het succes van het eerste deel kan evenaren, laat staan overtreffen. Met dit geslaagde boek bewijst Holly Martin dat ze geen eendagsvlinder is. Een mooie vier sterren voor dit verhaal, dat ook nu weer een brede glimlach op mijn gezicht toverde. Je vergeet al je zorgen en je waant je weer in Happiness.

Mistletoe boven Moonstone Lake

Een zomer om van te dromen

Zussen van Jewel Island 2 - Een gouden gloed over Ruby Falls