Het hoogtepunt

Woensdag, 7 juli, 2021

Geschreven door: Onbekend
Artikel door: Jeannie Bertens

De auteur houdt bovendien het tempo er flink in en je wordt steeds getriggerd om verder te lezen

[Recensie] Saskia M.N. Oudshoorn is een Nederlandse schrijfster die zowel (vrouwen)thrillers zoals Dubbele agenda als feelgood zoals De liefde in Milaan trilogie schrijft. Ook Het hoogtepunt is weer een trilogie, hierna verschijnt nog Het dieptepunt en Het eindpunt.

Sacha leidt een dubbelleven, ze schrijft voor het fameuze tijdschrift Aimer allerlei artikelen maar, iets dat bijna niemand weet, ze schrijft ook onder de naam van haar alter ego Violet een column over haar bijbaan als escort. Die bijbaan heeft haar geen windeieren gelegd. Maar nu wil ze met haar leven als escort stoppen en dus ook met de succesrijke column. Ze heeft namelijk voor het eerst in haar leven iemand ontmoet met wie ze verder wil gaan. Huisje-boompje-beestje lonkt naar haar. Op de avond van het extravagante bedrijfsfeest van het tijdschrift, wil ze haar voornemen met haar baas bespreken maar dan blijkt dat iemand roet in het eten wil gooien.

Het verhaal wordt vanuit verschillende perspectieven geschreven en daardoor krijg je langzamerhand door wat er nou precies die avond is gebeurd. De auteur weet je af en toe op het verkeerde spoor te zetten. Ze houdt bovendien het tempo er flink in en je wordt steeds getriggerd om verder te lezen. En ja, dan wil je weten wat er nog meer aan de hand is met aan de ene kant Sacha/Violet en aan de andere kant enkele andere personeelsleden van het tijdschrift. Op dus naar deel 2 en deel 3 van deze trilogie, ik ben zeer benieuwd!

Ik had nog niets gelezen van deze auteur en was dus aangenaam verrast door de prettige schrijfstijl die maakt dat je het verhaal wordt ingezogen. Het verhaal van de escort Violet brengt ook een pikant tintje met zich mee dat beslist niet misstaat in het geheel. Ik denk dat we nog meer van deze auteur zullen horen, drie-en-halve ster voor dit amusante verhaal.