Het spel van Floor

Dinsdag, 31 januari, 2023

Geschreven door: Renee van Amstel
Artikel door: Agnes Eikema

Al met al was het een boek waarmee ik mij heb vermaakt

[Recensie] Het Spel van Floor is het tweede deel in de erotische serie van Renee van Amstel. In deel 1, De overgave van Floor, hebben we kennis kunnen maken met Floor, een high-potential die een relatie krijgt met Rick. Samen ontdekken ze de wereld van BDSM, dat uiteindelijk leidt tot een breuk.

In deel 2 kruipt de lezer weer in het spannende en onvoorspelbare hoofd van Floor. Na de breuk met Rick zijn er jaren verstreken en inmiddels werkt Floor als marketingmanager bij een innoverende glossy; WAN! Floor mist het BDSM-wereldje nog steeds, maar kan ‘haar’ Dom nergens vinden. Totdat ze bij de opnames van een commercial Jon zonder h ontmoet; de cameraman. Hij herkent haar meteen als een sub en wanneer je denkt dat er niet veel meer te ontdekken valt in BDSM-wereld na het lezen van deel 1, kom je in deel 2 nog voor een verrassing te staan.

Japanse bondagetechniek
Jon is namelijk zeer bedreven in de Japanse bondagetechniek shibari. Het verlangen van Floor is gewekt en haar dorst naar overgave wordt gelest. Maar wanneer ze plotseling Rick tegen het lijf loopt, tolt de wereld. Is ze al echt over Rick heen? En wat zal ze doen als hij haar commandeert?

Het spel van Floor geeft de lezer meer inzicht in de wereld van bondage en de achterliggende psychologische gedachten. Persoonlijk vond ik dat er te veel over de werkzaamheden bij WAN! werden beschreven en minder over BDSM en de psychologische kant er achter. Dat miste ik een beetje bij deze erotische roman. De schrijfstijl is wederom vlot en het boek bevat fijne, korte hoofdstukken. Al met al was het een boek waarmee ik mij heb vermaakt.

Geschiedenis Magazine

Eerder verschenen op boekenz