Ho-ho-hopeloos verliefd

Zaterdag, 10 december, 2022

Geschreven door: Wendy de Liefde
Artikel door: Denise de Groot

Een familiereis in je eentje

[Recensie] Als je dit boek ziet, valt waarschijnlijk op dat het maar een dun boekje is. De cover is vrolijk en oogt zomers, wat soms fijn is met deze koude dagen. Door de vrolijke uitstraling kom je precies in de juiste stemming. Je weet meteen: dit is geen thriller maar een feelgood roman.

Iedereen kent het wel. Je leven is zo vol dat je er even genoeg van hebt. Je hebt behoefte aan een moment rust en even helemaal niks doen. Dat gevoel heeft Kato ook. Kato wordt vlak voor kerst gedumpt, terwijl ze het nog moeilijk heeft met het verlies van haar opa Coos. Kato is er klaar mee en besluit halsoverkop een vakantie te boeken naar Curaçao. Toch kan ze niet helemaal relaxen. Tussen haar opa’s spullen zat een brief geschreven door opa naar een geheime liefde. Kato is vastberaden om deze brief te bezorgen.

Wendy de Liefde heeft de perfecte naam om dit soort boeken te schrijven. Ho-ho-hopeloos verliefd is het tweede boek dat onder haar naam uitgegeven is. Haar debuut kwam in 2021 uit genaamd Een streepje tegen. Verder is De Liefde werkzaam in de journalistiek.

Weinig diepgang
In een boek dat zo dun is als deze is het lastig om veel diepgang aan te bieden. De personages zijn niet zo goed uitgediept dat je je goed kunt inleven in een verhaal. Kato komt in het vliegtuig al een groepje jongens tegen waarvan 1 heel leuk is en 1 heel irritant. De leuke jongen heeft duidelijk een rugzakje mee. Later in het verhaal wordt het rugzakje wel uitgelegd, maar dit blijft erg oppervlakkig. Kato loopt door haar eigen karakter ook tegen bepaalde dingen aan en hoewel deze wel opgelost worden maakt ze weinig karakterontwikkeling door. Een gemiste kans.

Foodlog

Vlotte schrijfstijl
Daar in tegen heeft Wendy wel een makkelijke en luchtige schrijfstijl. Dit zorgt ervoor dat je makkelijk door het boek heen komt en niet al te lang hoeft na te denken over de gebeurtenissen die plaatsvinden. Daarom is dit boek vooral geschikt als je nog op vakantie gaat naar een zomers land zodat je lekker aan het zwembad kunt lezen, of voor het volgende zomerseizoen.

Voor het eerst gepubliceerd op Bazarow.com