Hoogspanning

Dinsdag, 20 oktober, 2020

Geschreven door: Izzy van der Horst
Artikel door: Silke Wimme

Taboedoorbrekend debuut

[Recensie] Mark en Nora hebben een mooie relatie en leiden een rustig leventje. Nora wil een nieuwe professionele uitdaging aangaan en leerkracht lijkt haar wel wat. Om zich om te scholen is zij net opnieuw begonnen met studeren. Mark is personal trainer en heeft heel wat klanten.

Beiden voelen elkaar goed aan en hebben ook vaak dezelfde ideeën. Na een avondje stappen waarbij ze samen een spannende weddenschap hadden afgesloten, waarbij Nora een vrouw moest versieren, besluiten ze samen om nog een stap verder te gaan. Ze geloven niet in een monogame relatie en willen bovendien onafhankelijk van elkaar kunnen daten. Ze experimenteren en doen nieuwe ervaringen op, hierdoor krijgt hun relatie een nieuwe dimensie. Zo gaan ze bijvoorbeeld samen naar een parenclub waar ze nieuwe mensen leren kennen.

Wanneer Nora Emma ontmoet ontstaat er een driehoeksverhouding, maar past dit wel nog binnen hun relatie? Willen ze wel zo ver gaan?

Hoogspanning is Izzy Van Der Horst haar debuutroman. Ze gelooft in relaties waar open communicatie, respect en vertrouwen belangrijk zijn, maar niet in monogamie. Samen met haar man heeft ze heel wat spannende avonturen beleefd en beslist om hierover een fictief verhaal te schrijven. Ze wil namelijk haar lezers laten inzien dat openheid in een relatie kan en ook leuk is.

Dans Magazine

Met dit boek zullen veel lezers uit hun comfortzone moeten stappen. Het is niet ‘zomaar’ één of ander romantisch verhaal, het gaat verder, veel verder dan we gewoon zijn. Er gaat letterlijk een andere wereld open voor wie het boek leest. Mark en Nora hebben het goed en lijken op het eerste zicht een normaal koppel te zijn met een doodgewone relatie. Maar ze willen hun horizon verbreden en staan er samen voor open hun grenzen te verkennen. Via goede communicatie slagen ze hier ook in. Al vanaf de eerste pagina’s is het duidelijk dat het boek meer bevat dan alleen maar pittige, erotische taferelen. Communicatie is namelijk een belangrijk aspect in de relatie van tussen Mark en Nora.

Izzy heeft een eenvoudige, heldere stijl die past bij dit genre. Geen moeilijke woorden of veel beeldspraak, nee, er worden nergens doekjes om gewonden en toch slaagt zij erin om nergens vulgair te worden. Er komen toch wel enkele erotische scènes voor in het verhaal, waarvan je rode kaken krijgt. Hierdoor krijgen we als lezer ook een andere kijk op polyamorie en zullen we vooroordelen opzij schuiven. Hoogspanning is een goed boek in zijn genre en bovendien taboe doorbrekend.

Wil je meer over Izzy en haar boeken weten dan kan dit via haar website https://www.izzyvanderhorst.nl/