Lichtjes en geluiden Eenhoorns

Zaterdag, 19 februari, 2022

Geschreven door: Sam Taplin, Jordan Wray
Artikel door: Katelijne van Alem

“Kijk eens hoe mooi de veer glanst”

[Recensie] Eenhoorn Roosje is morgen jarig! Ze wil graag kaarsjes hebben, maar die zijn er niet. Samen met haar mama gaat ze op zoek naar iets anders dat twinkelt! Zo komt Roosje onder andere bij dieren, elfjes en kabouters, die allemaal  iets twinkelends voor haar hebben!

Feest
Eenhoorn Roosje wil graag veel twinkelende dingen op haar verjaardag! Op iedere dubbele pagina in dit prachtige boek kun je een geluidje aanzetten en begint er direct een lichtje te branden wanneer het geluid afspeelt. De wonderlijke wereld van Roosje komt zo helemaal tot leven voor jonge kinderen. De illustraties van Jordan Wray zijn magisch, gezellig en speels. Mijn dochters pakken dit boek er steeds opnieuw bij, om eruit voorgelezen te worden, maar ook om de lichtjes en geluidjes aan te zetten. Heerlijk om steeds opnieuw het feestje van Eenhoorn Roosje mee te vieren!

Twinkelen
Alle vriendjes van Eenhoorn Roosje willen haar helpen een twinkelende verjaardag te geven! Dit kleurrijke boek is ook erg leuk om te lezen wanneer je bijna jarig bent. Misschien hou jij ook wel van alle lichten, en kun je samen eens praten over wat je leuk vindt te krijgen voor je verjaardag. Sam Taplin heeft een tekst geschreven die prettig voor te lezen is, en door de plaatsing van de kaders komt het mooi uit op de pagina’s. Zo zien we bijvoorbeeld bij de draak een deel van de tekst schuin staan in het licht van de ster. En op de pagina van de verjaardag van Roosje heel groot ‘gefeliciteerd Roosje’ door een mooie regenboog heen. Door deze aspecten, samen met het geluid en het licht, is het lezen van dit boek steeds opnieuw een hele beleving!