‘Liefs uit New York’

Vrijdag, 24 december, 2021

Geschreven door: Onbekend
Artikel door: Perfecte Buren

Liefs uit New York is het derde deel uit de serie Liefs uit… Eerder verscheen bv Liefs uit Ibiza. De delen zijn heel goed afzonderlijk van elkaar te lezen. Voor mij was dit een eerste kennismaking met de auteur en ze heeft me beslist niet teleurgesteld.

Emma werkt voor een evenementenbureau, ze krijgt de kans van haar leven wanneer ze te horen krijgt dat er iemand nodig is voor het bureau in New York. Het is net iets dat ze nodig heeft na een behoorlijke teleurstellende relatie met Fedde. Ze stapt dan ook vol goede moed op het vliegtuig naar New York. In dat vliegtuig zit er al iemand op haar plaats. Een knappe man, dat wel, maar absoluut eentje zonder manieren. Hij schuift uiteindelijk op maar keurt haar de hele reis geen blik meer waardig laat staan dat hij een gesprek met haar wil voeren. Jammer dan maar het kan de pret voor Emma niet drukken. Bij aankomst in New York neemt ze een taxi naar het appartement dat voor haar gehuurd is. Het appartement is klein en redelijk uitgewoond, het appartementsgebouw is verwaarloosd en lijkt rijp voor de sloop. Maar ja, er valt niet veel te kiezen voor Emma, dus doet ze het ermee.

De dag erop kan ze zich melden op haar werk. Ze krijgt meteen een grote klus: er moet een kerstfeest georganiseerd worden voor een advocatenkantoor. Er is een flink budget voor beschikbaar en ze krijgt een assistent toegewezen om haar wegwijs te maken. Er is alleen een probleempje met die assistent, die beschouwt zichzelf namelijk niet als ondergeschikt aan Emma. In plaats van dat ze Emma helpt, lijkt het eerder op het tegenovergestelde. Ze wordt er een beetje moedeloos van maar gelukkig zijn er ook aardige mensen op het kantoor en met het regelen van een locatie én een optreden van een Nederlandse artiest, lijkt het toch goed te komen met het feest.

Intussen heeft ze kennis gemaakt met haar buurman en het blijkt die hork uit het vliegtuig te zijn. Gelukkig is hij, behalve enorm knap, toch ook veel aardiger dan Emma dacht. Hij zingt met veel succes in een bandje en daarnaast is hij barista in een koffietentje. Behalve knap is Rudy, zo heet de buurman, ook een echte womanizer, geen relatiemateriaal dus. Toch kunnen ze het samen prima vinden, ze kijken soaps en eten samen pizza’s.

TijdvoorTijdschriften

Maar dan gaat het helemaal fout met het kerstfeest. De locatie blijkt gesloopt te worden en de Nederlandse zanger heeft onverwacht afgezegd. Emma zit in eerste instantie met haar handen in het haar. Ze gaat op onderzoek uit, iemand heeft moedwillig de boel in het honderd laten lopen. Emma zet met een aantal collega’s alles op alles om het feest toch te laten slagen. Ze vinden wonder boven wonder een prachtige locatie maar hoe komen ze nu nog aan een bandje die live kerstmuziek kan spelen? Maar wacht eens….. Rudy zingt niet onverdienstelijk, zou hij niet….? NEE, dat wil hij niet, zelfs niet voor een belachelijk hoge gage, want hij heeft een hekel aan Kerstmis. En laat dat nou net het favoriete feest van Emma zijn! Emma wringt zich in alle bochten om Rudy over te halen maar lijkt daarbij geen enkele kans te maken. Het kerstfeest dreigt te mislukken en dan kan Emma haar baan in het zo bruisende New York wel vergeten!

Een fijne feelgood, prima geschikt om in de donkere dagen voor Kerst te lezen. De auteur heeft de vaart er flink in zitten, haar personages zijn leuk, Emma bijvoorbeeld is een pittige jongedame die niet op haar mondje is gevallen, ze is geen fotomodel, blundert regelmatig, kan eten als een bootwerker (zonder aan te komen) maar is ook lief, eerlijk en trouw. Ze is gekwetst door Fedde, haar voormalige vriendje en heeft daardoor weinig zelfvertrouwen op liefdesgebied. Rudy daarentegen is populair bij de meisjes, want ontzettend knap en een echt podiumdier, een sexy combinatie. Maar ook Rudy heeft een teleurstellende ervaring achter de rug die hem voorzichtig heeft gemaakt in de liefde. Heel veel diepgang krijgen de overige personages in het boek niet mee maar dat stoort geenszins. Emma is dol op Kerstmis en alle clichés die daarbij horen. De auteur verwerkt dat prima in dit boek waardoor het bij uitstek een boek is dat geschikt is om in deze tijd te lezen. Ik geef graag drie-en-een-halve ster voor dit leuke boek.

Jeannie