Liefs voor Lila

Maandag, 30 september, 2019

Geschreven door: Abbi Glines
Artikel door: Claudia van Koolwijk

Abbi Glines krijgt het iedere keer weer voor elkaar dat ik word meegezogen in het verhaal

[Recensie] Abbi Glines zit niet stil en we kunnen ons dan met regelmaat verheugen op een nieuw boek van haar hand. Ondertussen hebben we kennis kunnen maken met de inwoners van Rosemary Beach, maar ook van het stadje Sea Breeze en in Liefs voor Lila komt een deel van deze personages opnieuw voorbij. In dit tweede deel van de Sea Breeze meets Rosemary Beach serie is een hoofdrol weggelegd voor Lila Kate Carter een ietwat verlegen meisje dat opgroeit in Rosemary Beach.

Vanaf jongs af aan is ze verliefd op Cruz Kerrington, maar deze heeft het te druk met achter de meiden aanzitten. Wanneer ze er op een dag genoeg van heeft besluit ze te vertrekken en ze reist af naar Sea Breeze waar ze Eli Hardy
ontmoet. Vanaf dat moment zal Lila moeten kiezen tussen twee jongens waarvan ze niet eens zeker weet hoe ver hun gevoelens voor haar gaan.

Abbi Glines krijgt het iedere keer weer voor elkaar dat ik word meegezogen in het verhaal en telkens leer je de stad en de inwoners weer beter kennen. Zowel de Rosemary Beach als de Sea Breeze serie heb ik met heel veel plezier gelezen en ik vond het dan ook erg leuk om te horen dat er een nieuwe serie kwam met de kinderen in de hoofdrol. Net als bij het eerste deel van deze serie moest ik er toch weer inkomen, doordat het weer even zoeken was hoe de onderlinge relaties tussen de personages waren. Lezers die de boeken meteen achter elkaar door lezen zullen hier niet veel last van hebben, maar zodra je een tijdje hebt moeten wachten op het vervolg dan zakt dit toch wel weg.

Tijdens het lezen worden de onderlinge relaties wel weer duidelijk en al snel begaf ik me weer in de wereld die ik ondertussen al op mijn duimpje ken. Toch kon het verhaal mij ditmaal niet helemaal bekoren. Ik kreeg het gevoel dat de inspiratie om telkens een nieuwe verhaallijn te bedenken aan het opraken is. Hierdoor leek het alsof ik het boek al eerder gelezen had.

De schrijfstijl van Abbi Glines blijft prettig, maar de originaliteit raakt er een beetje af, waardoor ik me ga afvragen of het verstandig is om nog veel boeken in deze serie te publiceren. Aan de ene kant kan ik geen genoeg krijgen van haar boeken, maar aan de andere kant zou ik het zonde vinden als het te veel wordt uitgemolken.

Naast het feit dat het verhaal weinig vernieuwend is, vind ik het ditmaal ook erg rommelig en gehaast overkomen. Ik kreeg het gevoel dat er te veel gebeurde in een kort tijdsbestek. Hierdoor las Liefs voor Lila, ondanks de manier van schrijven, toch minder fijn dan Abbi Glines voorgaande boeken. Het is goed zelfstandig te lezen, maar ik zou dit niet als eerste aanraden aan mensen die nog nooit iets van deze auteur hebben gelezen. Liefs voor Lila kan ik helaas niet beter beoordelen dan met 2 sterren. In het Engels is het derde deel in deze serie ook al verschenen en ik ben heel benieuwd of dat weer als vanouds is of dat ook dat verhaal mij minder kan bekoren.

Sea Breeze - Als een herinnering

Sea Breeze meets Rosemary Beach 2 - Liefs voor lila