Livestream

Zaterdag, 4 mei, 2019

Geschreven door: Onbekend
Artikel door: Joost Zuijderduijn

Meeslepend meesterwerk!

[Recensie] Rick gaat in zijn eentje op vakantie naar New York. Hij heeft er familie zitten, maar het begin van zijn vakantie loopt anders dan gepland. In de metro ontmoet hij Kris, een bijzonder en prachtig meisje dat hem meeneemt op een avontuur in de stad. Een avontuur dat compleet uit de hand loopt, helemaal als het lijkt dat Kris is ontvoerd. Rick gaat op onderzoek uit tijdens zijn eerste dag in New York, wat uitloopt op een meer dan twintig uur durende zoektocht. Hij heeft ingestemd met het plan van Kris, maar was dat wel zo’n goed idee?

Buddy Tegenbosch is voor mij echt de Nederlandse schrijfheld. Oog om oog vond ik werkelijk fantastisch, Buddy is echt een ideale mix tussen John Green en Stephen King. Zijn personages zijn zo realistisch, zo indrukwekkend en zijn schrijfstijl weet echt de wereld om mij heen vergeten. Toen ik hoorde dat Buddy met een nieuw boek kwam, kon ik gewoon niet wachten op de eindversie. Livestream is nu uit en hoewel ik dacht dat Buddy niet beter kon worden in schrijven, is dat hem gelukt. Ho-ly shit, wat is Livestream toch een geweldig boek!

In Oog om oog lees je een redelijk rustig verhaal over een jongen in Nederland, maar in Livestream gaat het er wild aan toe. Rick is net aangekomen in New York voor zijn kerstvakantie, maar hij belandt al snel in een spannend avontuur. Hij belandt in een wereld van dragqueens, gokkers, basejumps, explosies en meer. Ik kon dit boek gewoon niet wegleggen, aangezien je compleet wordt meegesleept in dit verhaal. Je wil net als Rick in één keer het hele avontuur meemaken. Dit lukt ook met gemak, want ik ging snel door dit boek heen. Het is redelijk kort, maar wel met een enorm sterke inhoud.

De personages van Buddy Tegenbosch zijn echt in topvorm. Kris is echt een meisje waar je zo verliefd op wordt (net als Rick dat doet). Ze is excentriek, heeft ontzettend veel lef, is welbespraakt en is ook een enorm mysterie. Kris is echt een meisje dat ik zo zou willen tegenkomen in New York, omdat zij volgens mij heel interessant is om te leren kennen. Rick is iets vlak gehouden om zo een personage te zijn waar elke lezer zich wel in kan vinden, wat ik juist prettig vind voor een verhaal als deze. En man man man, ik ga niks verklappen, maar een personage dat later in het verhaal komt wist mij echt te doen laten juichen. Het was voor mij een complete verrassing dat een personage als deze in het verhaal kwam en vanaf dat moment genoot ik nog meer van het verhaal dan ervoor. De setting van New York is ook heel goed beschreven, het was net alsof ik mij een weg baande door deze stad, zonder er ooit geweest te zijn!

Het einde was voor mij pure epicness. Buddy weet dit verhaal op spectaculaire wijze af te sluiten en ik zat met een enorme grijns de laatste bladzijdes te lezen. Ik werd zo enthousiast toen ik eenmaal wist hoe de hele situatie in elkaar zit, Buddy heeft van Livestream echt een meesterwerk gemaakt! Dus Buddy, wanneer komt boek nummer 4?

Eerder verschenen op www.nerdygeekyfanboy.com.

Livestream