Losing it

Zaterdag, 6 maart, 2021

Geschreven door: Cora Carmack
Artikel door: Agnes Eikema

‘Maar op het moment suprême piept ze ertussenuit.’

[Recensie] Cora Carmack is een schrijfster van New Adult en Young Adult-boeken. Losing it is het eerste deel van een trilogie die dit jaar in de Nederlandse boekhandels is verschenen en gaat over het verliezen van je maagdelijkheid. Een heel ander genre dan wat ik normaal gesproken lees…

Bliss is bijna afgestudeerd, maar heeft nog nooit seks gehad. Iets wat ze heel erg graag wil, maar de grote stap heeft ze nooit durven wagen. Op een avond besluit ze samen met haar vriendin Kelsy naar de kroeg te gaan en man voor Bliss uit te zoeken. Die avond wil ze perse haar maagdelijkheid verliezen. Maar geen enkele man vindt Bliss geschikt tot het moment dat ze de charmante en mysterieuze Garrick ziet zitten. Het is liefde op het eerste gezicht, wat de klunzige Bliss nog meer onhandigheid geeft. Ze neemt Garrick mee naar huis voor de spannende avond, maar op het moment suprême piept ze ertussenuit. Misschien een volgende keer, want met een wildvreemde een onstuimige nacht beleven en daarbij je maagdelijkheid verliezen is nog een stapje te ver voor de verlegen Bliss. Wanneer ze wordt voorgesteld aan haar nieuwe theaterdocent staat ze weer oog in oog met…. Garrick.  Hoe gaat dit aflopen?

Wat naar mijn idee vaak voorkomt in deze boeken dat je eigenlijk aan het begin van het boek wel weet hoe het afloopt. Ook in Losing it komt dit niet als een verrassing, maar de weg naar het einde toe heeft Cora Carmack tot op een zekere hoogte vermakelijk geschreven. Ondanks dat ik niet een groot fan ben van dit genre, heb ik af en toe best kunnen lachen om de onhandige Bliss en haar sprongen in het nauw.

Gelukkig staat het boek niet bol van erotische scenes, maar lezen we vooral hoe Garrick en Bliss om elkaar heen draaien. Vooral Bliss is erg goed in het aantrekken en weer afstoten. Doordat ze Garrick niet durft te vertellen dat ze nog maagd is, verzint ze allerlei excuses en haalt zelfs een kat uit het asiel. Dat het beestje haar dan geen blik waardig gunt, neem ze maar voor lief.

Wandelmagazine

Het verhaal is niet altijd even realistisch en voorspelbaar, maar als je een luchtig en humoristisch verhaal wil lezen heb je met Losing it een goed boek in handen!

Eerder verschenen op Boekenz