Mijn nacht met Vedder

Zaterdag, 7 augustus, 2021

Geschreven door: Buddy Tegenbosch
Artikel door: Demi Stein

Een indrukwekkende kort verhaal

[Recensie] Noor is haar vader verloren en heeft hier dagelijks moeite mee. Nadat ze even niet gedacht heeft aan haar vader, voelt ze zich enorm schuldig. Ze zegt niet vergeten te willen worden, maar wat ze eigenlijk bedoeld, is dat ze niet wil dat ze haar vader zal vergeten. Dan op een nacht klopt Vedder bij haar slaapkamerraam aan. Hij neemt haar voor een nacht mee op zijn Harley, waar hij haar bijzondere plekken wil laten zien.

Auteur
Buddy Tegenbosch kennen we van “Match” waarmee hij de jonge jury 2020 won. Naast dat Buddy boeken schrijft is hij ook piloot. Buddy werkt ook mee aan “PLOT26” een nieuwe en digitale lesmethode Nederlands.

Mening
Bij een boek van rond de 100 pagina’s vind ik het altijd spannend of het wel daadwerkelijk interessant is. Want hoeveel kun je zeggen met 100 pagina’s?

In “Mijn nacht met Vedder” word je als lezer één nacht meegenomen, en het is een rollercoaster van emoties. Rouw komt veel naar voren, waardoor het direct al emotioneel is. Maar het is ook hartverwarmend door wat Vedder voor Noor doet. De relatie die zich opbouwt in één avond is heel mooi beschreven. Door de schrijfstijl van Buddy vlieg je ook zo door het verhaal heen.

Inhoudelijk kan ik niet veel meer zeggen zonder het verhaal te verklappen, maar voor 100 pagina’s heeft dit boek mij behoorlijk weten te raken. Ik vind dit boek zeker een aanrader, vooral voor jongeren die moeite hebben met lange verhalen. Het verhaal is kort, maar intens en prachtig! Ik ben dus zeker enthousiast en moet nu echt eens gauw “Match” gaan lezen!

Eerder verschenen op Meer Boeken Blog