Nergens veilig

Zaterdag, 16 november, 2019

Geschreven door: Karen Rose
Artikel door: Rachel van der Lee

Romantiek, seks en drama hapt heerlijk weg

[Recensie] Het leven van psychiater Tess Ciccotelli wordt beheersd door angst. Iemand dwingt de patiënten die zij onder behandeling heeft tot zelfmoord en zorgt dat Tess daar de schuld van krijgt. Tess kan er weinig over zeggen, omdat ze tegenover haar patiënten een beroepsgeheim heeft. Ook niet tegen Aiden Reagan die belast wordt met de zaak. In eerste instantie heeft ze een bloedhekel aan hem, omdat zij hem bij andere zaken in de rechtbank is tegengekomen. Moet Tess blijven zwijgen als zij zelf in gevaar is?

Een soap

Als je alle boeken van Karen Rose hebt gelezen, weet je wel een beetje hoe de verhalen gaan lopen. Ze zijn vrijwel allemaal op dezelfde manier opgebouwd. Een portie spanning, een portie romantiek en seks en een hoop drama. Een soap waarin er veel verhaallijnen samenkomen. Met deze aanpak heeft Karen Rose wereldwijs succes. Op de één of andere manier blijf je lezen. De schrijfstijl en de verbeelding van deze schrijfster spreken een grote groep lezers aan. Bij het vorige boek werden er teveel personages met hun verleden in de hoofdlijn getrokken, zodat je als lezer compleet verdwaalde.

Motief van de dader

In dit boek blijft de hoofdlijn duidelijk aanwezig. Je komt een aantal personages en families tegen die ook in Karen Roses vorige boeken aan de orde kwamen. Pas aan het einde komt de uitleg van een vorig boek. Die is nodig om de dader een logische rol te geven. Dat maakt Nergens veilig veel leesbaarder dan een aantal van haar vorige boeken. Het wordt duidelijk waarom de dader het op de Tess heeft voorzien.

Als je een Karen Rose- titel voorbij ziet komen weet je als trouwe lezer wat je kunt verwachten. Een paar uur ontspanning met een onverwachts einde. Daarom krijgt deze een voldoende, omdat je als lezer met een positief gevoel het boek dichtslaat.

Voor het eerst gepubliceerd op De Leesclub van Alles

Zonder angst

Genoeg gezegd