Pelican Point

Zaterdag, 14 juli, 2018

Geschreven door: Donna Kauffman
Artikel door: Jeanette van de Lindt

Een klein stadje met bijzondere inwoners

[Recensie] Pelican Point is het eerste deel van de driedelige Bachelors of Blueberry Cove serie. De inwoners van Blueberry Cove, een klein dorpje aan de kust van Maine, wonen vaak al generaties lang in dit kleine plaatsje. Iedereen kent iedereen en je kunt er niets geheim houden. Toch zijn nieuwe gezichten altijd welkom en dat kom Alex McFarland goed uit. Haar leven is een rommeltje en ze besluit een bijzondere opdracht aan te nemen en wel het restaureren van de vuurtoren in Blueberry Cove. Ze raakt al snel verliefd op het kleine dorp en de prachtige omgeving en vooral op de soms excentrieke inwoners en met name op Logan McCrae. Een knappe man met een sexy stem en ook nog de plaatselijke Chief of Police. Wat wil je nog meer.

Bovendien, en daar begint het gedonder in de glazen al, is Logan ook nog eigenaar van de vuurtoren die nodig opgeknapt moet worden. De hoofdpersonen kunnen dus niet om elkaar heen. De twee hebben allebei zo hun problemen die ze moeten verwerken en de wijze waarop ze dat doen en vooral hoe ze dat samen doen is de rode draad in het boek.

Donna Kauffman is een schrijfster die dingen niet onbenoemd laat en derhalve hebben veel van haar boeken het stempel HOT. Toch wordt het nergens platvloers of vervelend. Veel belangrijker is de interactie tussen de hoofdpersonen. Soms zijn de confrontaties hartverscheurend en andere keren weer humoristisch. Bij Donna Kauffman krijg je ook altijd iets extra’s. Als ze, zoals in Pelican Point, schrijft over restauratiewerkzaamheden dan krijg je een klein maar uitgebreid restauratieproject in het boek cadeau. Schrijft ze over koken dan krijg je recepten.

Series die zich afspelen in kleine plaatsen waar je vrijwel alle inwoners goed leert kennen zijn en blijven onverminderd populair. Wellicht omdat we er allemaal weleens van dromen om in zo’n kleine plaats te wonen. De Bachelors of Blueberry Cove is een fijne serie.

De delen zijn: 1. Pelican Point – 2. Half Moon Harbor – 3. Sandpiper Island

Eerder verschenen op Romantischeboeken.nl