Riverdale: De roadtrip

Zaterdag, 17 oktober, 2020

Geschreven door: Micol Ostow
Artikel door: Joost Zuijderduijn

Luchtig boek bij de serie

[Recensie] Archie wordt beschuldigd van een moord en hij, Jughead, Betty en Veronica weten dat Hiram Lodge hier de oorzaak van is. Ze besluiten met z’n vieren weer naar de plaats van delict te gaan, op zoek naar bewijs zodat ze Archie’s onschuld kunnen bewijzen. Een roadtrip waarin ze merken dat ze wel weg van Riverdale kunnen komen, maar dat deze stad altijd bij hun zal zijn…

Riverdale is een serie waar ik op het begin zeker van genoot, maar nu laat de serie me langzaam koud. Ondanks het belachelijke derde seizoen was ik wel benieuwd naar wat meer verdieping in de personages. Zo was Hoe het allemaal begon een prima proloog op de serie en heb ik bepaalde personages beter leren kennen, dus ik was zeker benieuwd naar andere Riverdale-boeken. Dit boek speelt zich af tussen het tweede en derde seizoen, dus niet het tijdstip van de serie die ik heel tof vond. Wist het boek toch veel goed te maken?

De Roadtrip is een verhaal met niet al te veel inhoud, maar wat wel interessant is om te lezen. De vriendengroep kijken op tegen de rechtszaak tegen Archie, die ten onrechte wordt beschuldigd van moord. De groep vertrekt naar de plaats van delict, in de hoop daar wat te vinden. Vanuit verschillende perspectieven volg je de groep, maar lees je ook nog veel over de bewoners die in Riverdale bleven. Dit tweede boek is veel spannender dan het eerste boek, er zit een duidelijke verhaallijn in en het had een prima vaart. Ook lees je wat over het begin van het derde seizoen en de aanloop daar naartoe, waardoor de overstap naar het derde seizoen iets logischer en geleidelijker aanvoelt. Ik vond het derde seizoen namelijk erg extreem beginnen, maar door dit boek is er iets meer logica te vinden.

De personages zijn weer erg sprekend en elk personage heeft ook zijn of haar eigen schrijfstijl en denkwijze. De verwijzingen naar het derde seizoen waren erg aangenaam en volgens mij worden er zelfs kleine verwijzingen gegeven naar het vierde seizoen. Ook is er een verwijzing naar een andere Netflix-serie die afspeelt in hetzelfde universum, waar ik ook erg van kon genieten. Sommige personages konden echt het bloed onder mijn nagels vandaan halen, maar dat doen ze in de serie ook (ik kijk naar jullie, Archie en Veronica), dus Micol Ostow weet erg goed de personages over te brengen naar de lezer. De Roadtrip is een mooie verdieping voor de Riverdale-fans, waarbij de overgang van het tweede naar derde seizoen iets beter wordt beschreven. Dit boek is een luchtig boek voor tussendoor en heerlijk leesvoer als je niet kan wachten op het vierde seizoen van deze serie. Er is in ieder geval een derde boek in aantocht, dus hopelijk wordt deze ook vertaald!

Eerder verschenen op NerdyGeekyFanboy

Riverdale: De Roadtrip

Riverdale