Riverdale: Hoe het allemaal begon

Zaterdag, 10 oktober, 2020

Geschreven door: Micol Ostow
Artikel door: Joost Zuijderduijn

Wat gebeurde er voor het eerste seizoen?

[Recensie] Beleef het verhaal van Archie, Jughead, Betty en Veronica voordat het mysterie rondom de dood van Jason Blossom begon! In dit boek lees je alles over de weken voor Independence Day. Je leest over hoe Archie verliefd werd, hoe Betty stage liep in Los Angeles, hoe Jugheads wereld wat aan het afbrokkelen was toen zijn moeder en zusje verdwenen en hoe Veronica het had in Manhattan.

Een paar jaar geleden hoefde ik nog niks te maken te hebben met Riverdale, maar mijn fangirl overtuigde me dat ik moest beginnen met deze serie. Nu zijn we helemaal bij met de serie, maar ik wilde ook graag een proloog lezen over deze serie! Wat gebeurde er voor het eerste seizoen? Daar kom je achter in dit boek!

Ten eerste wil ik mijn complimenten geven aan Micol Ostow. Ze is zelf niet een van de makers van de serie, maar weet zich compleet in te leven in de personages van deze serie. Je volgt het verhaal vanuit Archie, Jughead, Betty en Veronica en elk persoon heeft zijn of haar eigen stem en schrijfstijl. Jughead vertelt zijn verhaal precies zoals hij de stad beschrijft in de serie, terwijl Archie juist heel nuchter zijn kant van het verhaal vertelt. Dit boek is in principe niet canon, maar Micol Ostow zorgt ervoor dat deze proloog erg geloofwaardig overkomt.

Het is erg leuk om te zien wat de personages deden voor het eerste seizoen. Je merkt de vriendschap tussen Jughead en Archie die wat aan het afbrokkelen is. Jughead heeft een redelijk treurig leven, terwijl Archie verliefd is (ik was bijna vergeten op wie hij in het begin van het eerste seizoen wat heeft, dus ik moest even flink mijn tenen krommen toen ik het me weer herinnerde). Betty loopt stage bij een journalistiekbedrijf, waar ze graag laat zien wat ze in haar mars heeft. Daarbij zie je ook hoe opmerkzaam is en graag bepaalde zaken oplost. Veronica was daarentegen erg vervelend, ze is een overdreven verwend meisje die je gewoon niet uit kan staan.

Archeologie Magazine

Hoewel je weet hoe het eerste seizoen begint en dus weet wat eraan gaat komen, geniet je alsnog van dit boek. Meer te weten over de personages uit Riverdale is alleen maar leuk, dit boek geeft een hele mooie aanloop naar het eerste seizoen van de serie. Er schijnen nog meer boeken te zijn, dus ik hoop zeker dat die er ook aan gaan komen! Riverdale: hoe het allemaal begon is een ideaal boek om als Riverdale-fan meer te weten te komen over je personages voor het eerste seizoen, of voor mensen die van plan zijn om de serie te lezen en alvast wat achtergrondinformatie willen weten over Jughead, Betty, Veronica en Archie.

Eerder verschenen op Nerdy Geeky Fanboy

Riverdale: De Roadtrip

Riverdale