Rudolph’s Christmas

Donderdag, 17 december, 2020

Geschreven door: Rudolph van Veen
Artikel door: Bianca Blok

[Recensie] Kerstmis is culinair gezien het belangrijkste moment van het jaar. Elk jaar wordt Rudolph in de aanloop naar Kerstmis bedolven onder vragen, want uiteindelijk willen we allemaal weten.. wat eten we met kerst? Rudolph van Veen is een van die mensen voor wie het het hele jaar wel Kerstmis mag zijn, daarom heeft Rudolph zich met hart en ziel gestort op het maken van hét ultieme kerstboek voor zowel de kook- als bakliefhebber: Rudolph’s Christmas! Rudolph’s Christmas – de theatershow De lancering van Rudolph’s Christmas gaat gepaard met een culinaire theatertour. In november en december doet Rudolph maar liefst 26 theaters aan door het hele land met een show vol wervelende kookdemonstraties en muzikale smaakmakers. Kortom: dankzij Rudolph’s Christmas worden het ontspannen en heerlijke feestdagen!
(Bron: Karakter Uitgevers)

“Voor mij is er geen gezelliger feest dan kerst. De voorpret begint al vanaf 6 december, en de week voor kerst is bij mij het feest al volop in gang. Het huis vol familie en vrienden, de kerstliedjes die overuren draaien en het ruikt naar een mix van dennennaalden en versgebakken koekjes. Hoogtepunten van deze periode zijn natuurlijk de kerstdiners. Een goede voorbereiding en de hulp van anderen blijken elk jaar weer de oplossing te zijn om de balans te vinden tussen een mooi menu en voldoende rust om gezellig samen aan tafel te zitten. In Rudolph’s Christmas geef ik tal van originele recepten en tips voor alle momenten die de kerstperiode zo uniek maken. Fijne feestdagen en geniet, Rudolph”.

width=

Rudolph van Veen heeft zich met hart en ziel gestort op het maken van het ultieme kerstkookboek voor zowel de kook- als bakliefhebber. In Rudolph’s Christmas komen alle momenten die Kerstmis zo bijzonder maken aan bod; de kerstviering op school, de kerstborrel op het werk, het maken van kerstgebak, gourmetten voor de hele familie, of wat dacht je van heerlijke vegetarische kerstgerechten voor de afwisseling. Natuurlijk mogen de klassieke kerstrecepten en de traditionele nieuwjaarsrecepten niet ontbreken. Bovendien geeft Rudolph zijn persoonlijke tips voor een stressvrije kerst, de etiquette voor een chic kerstdiner en vertellen vrienden van Rudolph hun persoonlijke kerstverhalen. Dankzij Rudolph’s Christmas zal het bereiden van jouw kerstgerechten nog makkelijker gaan, zullen ze heerlijk smaken en wordt de kerstperiode gezelliger dan ooit!

width=

De titel van het boek geeft al aan dat het hier om een kookboek gaat met als thema de kerstdagen. Maar wanneer je de hardcover pagina omslaat straalt de luxe je tegemoet. De prachtige foto’s vertellen het verhaal van Rudolph zoals hij dit viert met zijn gezin, familie en vrienden.
Via de inhoudsopgave navigeer je makkelijk naar de verschillende periodes die de maand december heeft. Denk hierbij aan de kerstborrel, de kerstviering op school, het kerstontbijt maar ook de klassieke kerstgerechten.
Dit boek zou best het december kookboek kunnen heten, de diversiteit aan gerechten laten je de hele maand genieten van deze speciale tijd die in het teken staat van familie en vrienden.

Elk hoofdstuk heeft een aantal lekkere recepten, met mooie foto’s die je laten watertanden. De duidelijke uitleg en tips van Rudolph zorgen ervoor dat de gerechten goed te bereiden zijn door iedereen die van koken houd. Met alledaagse ingrediënten maak je in een handomdraai iets bijzonders.
‘Cook to impress’, dat gaat met dit prachtige boek zeker lukken. Stel je eigen kerstdiner samen. Kook met of voor je familie en vrienden. Voor iedereen is er wel een favoriet gerecht te vinden. Alle zintuigen komen op scherp te staan wanneer je met dit boek aan de slag gaat. Zelfs het dekken van de tafel is een feestje op zich.

width=

Conclusie
Met behulp van dit prachtige kookboek is je kerstdiner gegarandeerd een succes. De diversiteit aan gerechten is geschikt voor iedereen die met de kerst eens flink wil uitpakken. Met voor- hoofd- tussen- en nagerechten zowel klassiek als vegetarisch, is het mogelijk om oneindig te variëren en je familie en vrienden te verbazen met je kookkunsten. Aan iedereen is gedacht.

Zelf heb ik twee gerechten gekozen om te maken voor ik dit boek ging beoordelen. Na lang zoeken en dubben heb ik gekozen voor een ‘Spruiten stamppot’, en ‘Stoofperen met effect’. Door toevoeging van pijnboompitten, appels, kaas en honing werd het een bijzonder stamppotje. De stap voor stap beschrijving van het recept was goed te volgen, het eindresultaat mocht er zijn.

Dit was ook het geval met de stoofperen, de foto uit het boek daagde mij uit het recept na te maken. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik erg verrast en blij was met het eindresultaat. Zeker een peertje dat ik vaker ga maken.

width=

Rudolph’s Christmas is nu al favoriet hier in huis, iedereen heeft het doorgebladerd en enthousiast hun lekkerste recept gekozen. Kerst is te kort om alle recepten uit dit boek te maken, dus ook na de kerst wordt er hier nog volop uit dit boek gekookt.

width=

Dit kookboek is al een feestje op zich, een echte musthave voor iedereen die van koken houd. Het boek heeft een geweldige uitstraling waar ik van onder de indruk ben. Hierdoor kan ik niet anders dan dit overheerlijke boek vol kerstrecepten beoordelen met 5 dik verdiende sterren.

Rudolph's Christmas

RUDOLPH'S BAKERY 2

Rudolph kookt