Sinterklaasliedjes

Zaterdag, 31 oktober, 2020

Geschreven door: Mark Janssen
Artikel door: Katelijne van Alem

“Zie de maan schijnt door de bomen”

De auteur en illustrator

[Recensie] Mark Janssen studeerde aan de Academie Beeldende Kunsten in Maastricht. Na zijn afstuderen in 1997 vestigde hij zich als fulltime illustrator in Valkenburg a/d Geul, waar hij een atelier aan huis heeft.
Mark maakt illustraties voor zowel kinder- als prentenboeken. Vanaf zijn eerste kinderboek Mijn vriend de sjeik van Ulf Stark (Lemniscaat 1997) tot aan 2018, werkte hij aan 450 kinder- en prentenboeken voor Nederlandse, Belgische en Chinese uitgeverijen. Heel wat van zijn boeken vonden reeds hun weg naar het buitenland en werden vertaald in 15 talen.
In 2016 startte Mark succesvol met een nieuw oeuvre; het eigen prentenboek. Niets gebeurd werd door de pers lovend onthaald. Daarna volgde het prijswinnende Dino’s bestaan niet (2017), Eiland en Eén eenhoorn, alsjeblieft! (2018).

Verhaal

Zing mee met de vrolijkste Sinterklaasliedjes.
Van Wie komt er alle jaren, via Hoor de wind waait door de bomen en Hij komt, hij komt, tot Hoor wie klopt daar kinderen en O, kom er eens kijken – het hele Sinterklaasverhaal in feestelijke prenten van Mark Janssen. Ook te beluisteren op Spotify.

Sinterklaas

Heerlijk boek om mee weg te dromen over het Sinterklaasfeest! Wat weet jij van Sinterklaas en ken je het Sinterklaasverhaal uit dit boek al? Met papa en mama kun je het over Sinterklaas hebben, samen hopelijk dit jaar op televisie de intocht kijken en een keer de schoen zetten! Wie weet kun je dan een liedje uit dit boek zingen bij jouw schoorsteen of voordeur!

Liedjes

Met Spotify erbij kun je alle liedjes uit dit boek, Sinterklaasliedjes leren en meezingen! Welke liedjes vind jij het leukste? Op de illustraties zie je de belevenissen van de kinderen bij de liedjes. Sommige kun je zelf met vriendjes naspelen! Probeer bijvoorbeeld zachtjes te trippelen zoals de paardenvoetje of knutsel een zak zoals ook de Pieten en Sinterklaas hebben.

Vormgeving

Mooi groot  boek met geweldige prenten. De sfeer van Sinterklaas komt helemaal tot leven! De illustraties zijn magisch mooi en tot in detail uitgewerkt. Ze laten een mooie verbeelding van de tekst uit de liedjes zien! Stiekem gaat er op elke prent iets mis, kun je raden wat? Extra leuk is dat je dan kunt raden hoe de zeven kinderen, die verkleed zijn als sinterklaasjes en pietjes, er op de laatste prent uitzien! Een aanrader voor ieder huishouden! Geweldig mooi boek om helemaal in de stemming te komen.

Voor het eerst gepubliceer op De Leesclub van Alles

kijk, die puk en loe (5+)

Sinterklaasliedjes (4+)