The Fledgling Handbook 101

Woensdag, 16 november, 2022

Geschreven door: P.C. Cast, Kim Doner
Artikel door: Joost Zuijderduijn

Alles over vampiers

[Recensie] In The Fledgling Handbook 101 krijg je meer te weten over de House of Night vampiers. Er wordt uitleg gegeven aan een beginnende vampier die wordt geïntroduceerd in het Huis van de Nacht. Je krijgt informatie over de veranderingen van mens naar vampier, rituelen, geschiedenis en meer.

Dit boek heb ik laatst geleend van een vriendin. Het stond in haar boekenkast en ik was toch een beetje nieuwsgierig naar dit boek. Ik zag wat foto’s van het boek en de illustraties zagen er goed uit, dus ik kon het boek van haar lenen en binnen twee uur had ik dit boek uit. The Fledgling Handbook 101 is een handboek voor de beginnende vampier, waarin informatie wordt gegeven over de transformatie, de affiniteiten voor de elementen en geschiedenis van vampiers. Een musthave voor de liefhebbers van de House of Night serie.

Als eerste wil ik toch een compliment geven, want dit boek was beter dan verwacht! Ik ben zelf geen liefhebber van de serie, maar dit informatieve boek had wel wat. Het vertelde veel over de vampiers. De tekeningen van Kim Doner zijn ook heel mooi en zijn een goede bijdrage aan het handboek. P.C. Cast vertelt veel over de achtergrond van vampiers, er wordt ingegaan op de biologische kenmerken van vampiers en daarnaast is er informatie over de affiniteiten (elementen) en hun oorsprong met elk een verhaal, geschiedenis van vampiers, rituelen die horen bij bepaalde elementen en quotes van beroemde personen die ook een vampier zijn geweest.

Het grote minpunt aan dit boek? Ik vond een groot deel van het boek overbodig en leek meer op extra nutteloze informatie om het boek wat op te vullen. Biologische informatie over de kenmerken van vampiers vond ik enorm interessant, maar quotes van vampiers en de geschiedenis boeiden me niets. Ook de uitleg over de rituelen van vampiers voegen niet echt iets belangrijks toe aan de serie. Weer een boek van P.C. Cast die vooral bedoeld is om wat extra geld in het laatje te schuiven, het is naar mijn idee geen verrijking van het Huis van de Nacht, wat weer jammer is. Wel raad ik dit boek aan als je een enorme fan bent van P.C. Cast, want dan zou je waarschijnlijk kunnen genieten van dit informatieve boek.

Eerder verschenen op Nerdygeekyfanboy