Valentijn met twee

Vrijdag, 12 februari, 2021

Geschreven door: Onbekend
Artikel door: Jeannie Bertens

Een bundel liefdesverhalen speciaal voor Valentijn

[Recensie] Books and Butterflies – eerder ook gekend als Publishing Romance – is een gloednieuwe imprint met focus op romantiek. Het wordt gerund door twee goede vriendinnen. Victoria van Assche is de drijvende kracht achter Books and Butterflies. Sabine Fransen is de stille kracht achter de uitgeverij, de brainstormer en de motor. Valentijn met twee is hun derde uitgave, een bundel liefdesverhalen speciaal voor Valentijn. In deze bundel zitten vijf korte verhalen die je meenemen in alle aspecten van de liefde.

Het eerste verhaal, Topverkoper, is van Cecile Koops. Een verhaal over een winkel die al meer dan zeventig jaar in handen is van een familie maar die nu afstevent op een faillissement. Maar door iemand een tweede kans te bieden, gloort er hoop. Het tweede verhaal is van Claudia Vanzegbroeck. In december verscheen van haar Kerst op afstand  ook bij Books and Butterflies. Liefde in tijden van moord is een leuk liefdesverhaal met een verrassende ontknoping.

Glimlach naar het verleden is het derde verhaal, een verhaal van Alex Peeters. Een in eerste instantie droevig verhaal over Valentijnsdag met een verloren geliefde. Maar achter de wolken schijnt altijd de zon. Auto-crush is een vrolijk verhaal van Isabelle Paz Soldan dat begint met een ongeluk dat helemaal niet zo ongelukkig uitpakt, blijkt achteraf. De bundel eindigt met een verhaal van Kaat de Kock, Het kaartje. Een verfrissend leuk verhaal over een bedrijfsfeestje waar de hoofdpersoon hoge verwachtingen van heeft. Uiteindelijk gaat ze niet. Een gemiste kans?

Net als in de vorige verhalenbundel, All I want for Christmas is you  is er achter elk verhaal een korte biografie van de auteur opgenomen, altijd leuk om te lezen.

Wat een prachtige verhalenbundel weer en zo passend in de tijd van het jaar, een leuk cadeautje om met Valentijnsdag te geven of te ontvangen. Vijf korte verhalen met elk een ander accent op de liefde, wat wil een mens nog meer? Vier sterren voor deze Valentijnbundel.