Verminkte Toekomst - VT4

Maandag, 27 november, 2017

Geschreven door: Melissa Skaye
Artikel door: Elly Brouwer

Je doet alles om het leven van je kind te redden

[Recensie] Verminkte toekomst is het vierde deel in de zogenaamde VT-serie van Melissa Skaye. In de eerste drie delen hebben we uitvoerig kennis kunnen maken met de hoofdpersonages. Elk boek is op zichzelf te lezen omdat Melissa je goed meeneemt in het verhaal en kleine stukjes uit het verleden terughaalt. Maar nog spannender is het natuurlijk om alle delen te lezen. Vanaf deel 1 ben je namelijk verslaafd aan haar boeken.

Dit verhaal gaat over Sanne Philips, rechercheur in Hoorn. Zij wordt bijgestaan door rechercheur Luca Borra en paragnost Will de Jager. Met Luca heeft ze een heel hechte band en samen hebben ze al heel veel meegemaakt, zowel privé als op het werk. In VT4 gaat het voornamelijk om Sannes levensverhaal. De moeder van Sanne is namelijk 24 jaar geleden spoorloos verdwenen en om die reden is Sanne bij haar grootouders opgegroeid in Hoorn. De verdwijning is altijd in Sannes gedachten maar nu gebeurt er iets waardoor het haar leven beheerst. Op een gegeven moment krijgt zij een envelop met daarin de ketting die zij vlak voor de verdwijning aan haar moeder heeft gegeven met een briefje erbij ‘’Ik lief jou ook. Van Sanne..’’

Zij laat de ketting aan Will zien, hij is paragnost en Sanne duikt op zijn aanraden opnieuw in het dossier van haar moeders verdwijning. Maar ook op het werk gaat alles gewoon door en is het druk.

Haar eigen onderzoek moet even plaats maken omdat zij een zaak over kindermishandeling moet oplossen. Wanneer er tijd is pakt zij haar eigen onderzoek weer op. Uiteindelijk kan zij weer verder en komt ze steeds voor grotere raadsels en gebeurtenissen te staan. Ze heeft zoveel vragen maar antwoorden blijven vooralsnog uit.

Dans Magazine

Het boek leest als een trein en laat je niet los. Je bent nieuwsgierig wat er eerder heeft plaatsgevonden en waarom. Het liefst wil je zo snel mogelijk weten hoe het verder gaat. Ook het verhaal over de kindermishandeling roept vraagtekens op, wie is dit? Hoe kan het dat er zoveel vreemde dingen tegelijk gebeuren en Sanne het allemaal moet proberen op te lossen. Zowel privé als op haar werk. Het roept bij mij veel vragen op hoe het toch mogelijk is en als ouder gruwel je er helemaal van. Bepaalde zaken begrijp je heel goed en zou je zelf ook doen maar andere juist zeker niet.

De cover ziet er schitterend uit en na het lezen zie je delen van het boek in de cover terug. Zelden zo’n mooie vertellende cover gezien. Ik geef deze zeker een 10.

Melissa Skaye’s schrijfstijl is heerlijk, net als de boeken van Loes den Hollander leest het vlot weg en kun je door blijven lezen. Soms zitten er heerlijk gruwelijke, niet te bloederige, passages in. Als Melissa Skaye zo doorgaat met deze vorm van schrijven komt ze dicht in de buurt van Karin Slaughter. Naar mijn mening groeit Melissa in haar boeken en ik hoop dat ze nog verder schrijft aan deze serie. Wat mij bijblijft van dit boek is, als ouder geef je nooit op, zeker niet voor het allerbelangrijkste in je leven. Je doet alles om het leven van je kind te redden.

Elly was winnaar van de volledige VT-serie met de Kerstactie in 2016.
Ze was nu graag gastrecensent met dit vierde deel in deze serie. Elly bedankt.

Verborgen tralies