Verzwegen trauma

Zaterdag, 16 november, 2019

Geschreven door: Melissa Skaye
Artikel door: Inge Brunekreef-Harbers

Gevoelig verhaal verzacht harde gruweldaden

[Recensie] Verzwegen trauma begint meteen met een gruwelijke proloog. Een man wordt wakker en mist zijn onderbenen. Meteen voel ik met weer thuis in de schrijfstijl van Melissa Skaye. Het boek is goed op zich zelf te lezen. Af en toe krijgt men informatie uit de vorige delen. Wil je echt alles weten uit het leven van Sanne en Luca dan zou ik aanraden de andere delen ook te lezen.

Onderbenen kwijt

Melissa Skaye is auteur van de VT-thrillerreeks. Verzwegen trauma is het zesde deel met rechercheurs Sanne Philips en Luca Borra in de hoofdrol. Sanne en Luca worden opgeroepen bij twee gruwelijke zaken. Een man die wakker wordt en merkt dat hij zijn onderbenen mist. En hij is niet het enige slachtoffer. De dader blijft actief bovenbenen amputeren en men vreest voor meer slachtoffers. Ook krijgen ze te maken met een moord op een 39-jarige vrouw. Wat is hier gebeurt en waarom de amputaties?

Onderhuidse dreiging

De schrijfstijl is vlot en Verzwegen trauma leest als een trein. Het heeft niet de aangrijpende spanning, maar wel onderhuidse dreiging waardoor je door blijft lezen. De personages zijn erg goed uitgewerkt, de vaste personages krijgen meer diepgang. Skaye heeft er in Verzwegen trauma meer gevoel in gelegd. Vooral paragnost Will, de vriend van Sanne, leren we goed kennen. Zijn vrouw Elize heeft zelfmoord gepleegd, maar Will heeft nooit geloofd in zelfmoord.

Onmacht slachtoffers

Sanne belooft hem dit te gaan onderzoeken, maar de gruweldaden waaraan zij werkt zetten haar wereld op zijn kop. Sanne leren we zo van een hele andere kant kennen. Niet alleen maar de harde rechercheur, maar ook een vrouw met gevoel en haar verdriet. Het verhaal van Elize raakt je en je krijgt begrip om het hoe en waarom. Ook de onmacht van de slachtoffers raakt je enorm. Het plot zit goed in elkaar met kleine plotwendingen. De dader blijft lang geheim. We krijgen steeds meer informatie en de lijntjes komen op een verrassende manier bij elkaar.

Pf

Voor het eerst gepubliceerd op De Leesclub van Alles

Verborgen tralies