Wachten op Wolf

Zaterdag, 21 augustus, 2021

Geschreven door: Sandra Dieckmann
Artikel door: Katelijne van Alem

“Morgen fonkel ik daar ook, zei hij”

De auteur en illustrator

[Recensie] Sandra Dieckmann is illustrator, auteur en maker. Haar werk is diep geïnspireerd door alles wat raar en wonderbaarlijk is in de natuur, drijven, gedachten en dromen. Sandra is bekend om haar kleurrijke en gedessineerde, vaak ingewikkelde weergaven. Ze werkt in een veelvoud van media, van potlood tot verf tot digitaal en soms met klei. Veel van haar werk is zelf geïnitieerd en wordt online verkocht in haar drukke Etsy-winkel, maar ook via verschillende wereldwijde handelaren. Sandra’s werk is toegepast op een brede selectie van internationale opdrachten en projecten, waaronder licenties, redactie, boekillustraties en nog veel meer. Ze is geboren in het noorden van Duitsland, maar woont en werkt nu in het prachtige Peak District in het Verenigd Koninkrijk.

Verhaal

Vos en Wolf doen alles samen: rennen, zwemmen, kletsen en genieten van de wondere wereld om hen heen. Maar op een dag is Wolf weg…

Een mooi en oprecht prentenboek over vriendschap, verlies, en leren doorgaan met het leven.

Verlies

Heb jij al weleens te maken gehad met verlies? En hoe vond je dat? Of ken je iemand die ermee te maken heeft gehad? Misschien een vriendje, iemand in je familie? Een onderwerp dat het goed is om het samen over te hebben, omdat je er veel verdriet van kunt hebben en het niet fijn is. Dit boek kan een stukje helpen met het verwerken.

Vormgeving

Sfeervolle kaft, met versiering in zilverglans. De illustraties zijn sfeervol, een groot deel speelt zich in de nacht af. De kleuren zijn veelal blauw, oranje en geel, wat het tot een mooi geheel maakt.

Door de aanwezigheid van het onderschrift ‘een mooi, oprecht prentenboek over vriendschap, verlies, en leren doorgaan met het leven’ weet je direct met wat voor een type verhaal je te maken hebt. Het is een mooi verhaal om te gebruiken wanneer je te maken krijgt met verlies. Kinderen zullen zich hierin kunnen herkennen, kunnen praten over het gebeurde of zich kunnen voorbereiden op wanneer ze met verlies te maken krijgen. Het verhaal sluit hier goed bij aan, is invoelend en zeer goed geschreven op het niveau van het kind.

Het verhaal is ontroerend, dit is terug te zien in de gedetailleerde magische prenten.

Voor het eerst gepubliceerd op De Leesclub van Alles

Het geheime bos