Wie is Adam Westerman?

Zaterdag, 8 januari, 2022

Geschreven door: Henk Hardeman
Artikel door: Demi Stein

Wakker worden en niet meer weten wie je bent…

[Recensie] Hij wordt wakker in het ziekenhuis, maar hij weet niet meer wat er gebeurd is. Waarom ligt hij hier en belangrijker nog, wie is hij? Wat is zijn naam en waar woont hij? Hij kan zich dit soort persoonlijke dingen niet meer herinneren, maar hij weet wel algemene dingen. Zoals dat hij in het ziekenhuis ligt en dat de man met de witte jas een arts is.

In het ziekenhuis wordt hem zijn naam verteld. Hij heet Adam Westerman en hij woont samen met zijn ouders en oudere zus. Er gaat echter, ondanks het bekijken van foto’s, geen belletje ringelen.

Adam heeft een naar voor gevoel. Hij heeft het idee dat zijn ouders en zijn zus tegen hem liegen over wie hij is. Het blijkt dat hij geadopteerd is, maar waarom zijn ze daar niet eerlijk over? Adam gaat op onderzoek uit, om te achterhalen wie hij werkelijk is. Zijn beste vriend Harm lijkt de enige te zijn die hem hierbij wilt helpen. Zouden zijn herinneringen, met deze zoektocht, terugkomen?

Mysterieus en spannende opbouw
Henk Hardeman neemt je vanaf de eerste bladzijde mee in een spannend en mysterieus verhaal. Je leest over de verwarring van Adam en de strijd die hij in zichzelf voert. Hij wil graag weten wie hij is, maar kan er maar niet achter komen. Als lezer wil je door dit mysterie weten hoe het gaat eindigen, waardoor dit verhaal een echte page-turner is.

Wandelmagazine

Hoe verder je in het verhaal komt, hoe meer puzzelstukjes op hun plaats vallen. Dit maakt het verhaal alleen maar spannender, met als resultaat dat je dit boek niet weg kan leggen. De opbouw is enorm goed gedaan en beetje bij beetje kom je meer te weten. Het plot was jammer genoeg niet erg verassend. Leuk en interessant gedaan, maar wel voorspelbaar. Hoe meer puzzelstukjes je krijgt hoe meer je zelf begint te vermoeden, waardoor het plot niet onverwacht is.

Prettige schrijfstijl
De schrijfstijl van Henk Hardeman is erg prettig. Het leest gemakkelijk weg en in combinatie met de spanning en mysterie van het verhaal zorgt dit ervoor dat je door het boek heen vliegt. Henk Hardeman (1961) is een Nederlandse schrijver en redacteur. Zijn debuut Het zwarte vuur verscheen in 1998. Wie is Adam Westerman? is ook geen dik boek, waardoor het prima in 1 dag uit te lezen is. Perfect om dus met de koudere dagen, onder een dekentje, met een kop thee, in een dag uit te lezen.

Wat gebeurde er met David?

Wie is Adam Westerman?

Wie is Adam Westerman?