Vrijdag, 28 februari, 2020

Geschreven door: Shelena Shorts
Artikel door: Jeanine Feunekes-Both

Een sterk einde

[Recensie] Let op! Gebroken is het tweede deel van de serie. Als je het eerste deel Momentum niet hebt gelezen, kan deze recensie spoilers bevatten.

Hoe bescherm je een geheim als je zelf de waarheid niet kent..?

Sophie wordt wakker in het ziekenhuis. Gelukkig mag ze al gauw naar huis. De politie komt nog langs met een aantal vragen over de afgelopen gebeurtenissen, maar zij laten Sophie daarna met rust. Wes en Sophie proberen hun leven weer op te pakken na de afschuwelijke gebeurtenissen. De media laat hen gelukkig ook met rust als Wes een persconferentie geeft. Sophie gaat weer aan het werk in de tweedehandsboekwinkel bij meneer Healy, de afleiding doet haar goed. Op het moment dat Sophie en Wes denken dat alles tot rust is gekomen en zij hun leven weer rustig kunnen gaan leiden en van elkaar kunnen gaan genieten, wordt hun tijd samen verstoord door een aantal mysterieuze zaken.

Ik was erg benieuwd naar dit deel, omdat het eerste deel, Momentum, mij niet kon overtuigen. Ik hoopte dat de schrijfster dat dit keer wel zou weten te doen en dat is gelukt.

De opbouw van het verhaal is dit keer beter, vooral toen Sophie en Wes te maken kregen met geheimzinnige zaken, die hun geheim bedreigden. Ik zat helemaal in het verhaal. Beide personages maken een goede ontwikkeling door in dit boek. De dialogen zijn aangenaam en je leert hen beter kennen. Sophie en Wes zijn een heerlijk verliefd stel, ondanks dat ik het verhaal vooral in het eerste deel persoonlijk net te zoetsappig vond. Er werd erg veel nadruk gelegd op hun verliefdheid, dat had van mij minder gemogen, vooral omdat de twee personages al een goede en overtuigende chemie hebben. De scènes die dit nog eens benadrukten, waren net te veel van het goede naar mijn mening. In de loop van het verhaal werd dit beter.

Gebroken las vanaf het begin vlotter dan het eerste deel van de serie. Shelena Shorts beschrijft enkele situaties weliswaar nog steeds met veel details, maar deze waren niet meer zo storend als in het eerste boek. Je merkt dat de schrijfster is gegroeid wat betreft haar schrijfstijl, ik was aangenaam verrast hierdoor. Ik was dan ook blij dat ik dit boek een kans heb gegeven. Het verhaal leest lekker. Helaas bevat het minder actie dan ik had verwacht, de nadruk ligt meer op de relatie tussen Sophie en Wes. Op het einde wordt het verhaal echter weer echt goed spannend. Ik begon met enige twijfel aan dit boek, maar heb er uiteindelijk toch erg van genoten, vooral van het sterke einde. Ik kijk erg uit naar het derde deel, ik moet en zal nu weten hoe het afloopt met Sophie en Wes. Ik geef Gebroken graag 3,5 sterren.

De Kring

Momentum

Voorbestemd