Voorbestemd, Momentum deel 4

Dinsdag, 2 maart, 2021

Geschreven door: Shelena Shorts
Artikel door: Jeanine Feunekes-Both

Een genot om te lezen

[Recensie] Wes en Sophie zijn gelukkig samen. Het is hen gelukt dat Sophie haar negentiende verjaardag heeft weten te bereiken en ze willen hun leven samen gaan opbouwen. Het gevaar dat Sophie voor haar twintigste komt te overlijden is echter nog steeds niet geweken. Sophie krijgt onverklaarbare bloedneuzen en de angst dat zij niet oud zal worden neemt toe. Wes probeert uit alle macht hun toekomst zeker te stellen en heeft daar een plan voor bedacht. Zowel Wes als Sophie krijgen dromen over vroeger, met name over de Amerikaanse Onafhankelijkheidsoorlog. Wes beseft op een gegeven moment dat het niet zomaar dromen maar herinneringen zijn. Sophie krijgt via de dromen een kijkje in een van haar vorige levens toen zij Phoebe was en ziet hoe het lot Wes en haar steeds weer samen heeft weten te brengen.

Tijdens de eerste hoofdstukken kijkt Sophie terug op de gebeurtenissen uit de voorgaande delen, waardoor je als lezer direct weer in het verhaal getrokken wordt.

Ik vond de Amerikaanse burgeroorlog een intrigerende insteek waarvoor de schrijfster heeft gekozen. Het geeft extra diepgang aan het verhaal van zielsverwanten Wes en Sophie. Je ziet welke lange weg ze al hebben moeten bewandelen om te proberen bij elkaar te komen. Ik werd meegesleept in het deel dat over de onafhankelijkheidsoorlog ging, de kennismaking tussen Wes en Phoebe (Sophie) was zowel spannend als romantisch beschreven. Daarnaast werd het verhaal goed op gang gehouden door plottwists in zowel het heden als in het verleden. Net als de eerste drie delen Momentum, Gebroken en Vervlogen leest het verhaal weer lekker weg.

Ik had, zoals ik in eerdere recensies van de boeken van deze serie al aangaf, mijn bedenkingen bij het eerste deel. Maar wat ben ik blij dat ik heb doorgezet! De schrijfster heeft duidelijk een groei doorgemaakt. Dit vierde en laatste deel was een genot om te lezen en vormt een mooie afsluiting van de Momentum-serie. Ik kan iedereen die van paranormale young adult houdt deze boeken van harte aanbevelen. De reeks is spannend, mysterieus en romantisch. Ik heb erg genoten van Wes en Sophie als liefdeskoppel en hun belevenissen. Ik geef Voorbestemd van Shelena Shorts graag vier sterren.

De Kring

Momentum

Voorbestemd