DJ-series - Vacay in Saint Tropez

Donderdag, 4 november, 2021

Geschreven door: Lianne Reijntjes
Artikel door: Lilian Retel

Deze feelgoods worden gekenmerkt door veel liefde

[Recensie] Lianne Reijntjes ken je misschien van de feelgood boeken Kwetsbaar Verliefd en Opgescheept, welke zij in eigen beheer heeft uitgegeven. Dit jaar is Lianne bij Loft Books aangesloten (onderdeel van Ambo|Anthos) en heeft zij een driedelige miniserie uitgegeven, de DJ-serie. Deze serie bestaat uit de novelles Vacay in Saint-Tropez , Lovely La La Land en Wow, we’re married on Ibiza. Deze 3 feelgood novelles zijn alleen als e-boeken beschikbaar.

Een leuk detail is dat Lianne oorspronkelijk meedeed aan een verhalenwedstrijd waarvoor zij Vacay in Saint-Tropez schreef. Hoewel Lianne niet heeft gewonnen, bewijst zij met de publicatie van deze miniserie dat dit niet betekent dat je de verhalen in de prullenbak moet gooien.

In de serie volgen we de vriendinnen Chloe en Marissa. Chloe heeft een relatie met de bekende DJ Daniel Dee en Marissa is de eeuwige vrijgezel die geniet van haar vrijheid. Deel 1, Vacay in Saint-Tropez, speelt zich af in (verrassing) Saint-Tropez. Hier lees je afwisselend vanuit Chloe en Marissa. Lovely La La Land gaat over Los Angeles waar Chloe en Marissa een groot feest mogen bijwonen waar Daniel Dee kans maakt op een award.

Het slotdeel, Wow, we’re married on Ibiza, gaat over het sprookjeshuwelijk van Chloe en Daniel, op Ibiza. Dit was het deel dat wel het meest onwaarschijnlijk over kwam door een aantal keuzes die Chloe maakte met betrekking tot het trouwfeest. Het was tegelijk ook het perfecte feelgood-einde, omdat de liefde uiteindelijk alles overwint.

Lianne weet in elke novelle veel sfeer aan te brengen, waardoor je tijdens het lezen de locaties goed voor je ziet. Doordat je deel 2 vanuit het perspectief Marissa leest en deel 3 vanuit Chloe leer je beide dames relatief goed kennen. De verhalen gaan snel en er gebeurt veel maar het wordt niet rommelig. Wel blijven er wat gaten over die je zelf moet invullen. Dit is jammer maar onvermijdelijk bij het beperkte aantal bladzijden bij novelles. Je dient deze serie op volgorde te lezen, de delen zijn niet los te lezen. Dat is echter geen probleem, want het verhaal is zó leuk dat je ze alle drie achter elkaar wilt lezen. Deze feelgoods worden gekenmerkt door veel liefde. De enkele aanwezige seksuele passages worden niet uitvoerig beschreven, waardoor dit verhaal voor iedereen toegankelijk is.

Lianne heeft een prettige schrijfstijl, de zinnen zijn niet overdreven lang en het enthousiasme spat van het scherm. Dit zorgt voor een fijne leeservaring. Het schrijven van een novelle is een vak op zich, en Lianne heeft aangetoond dat dit haar goed ligt. Ik heb dan ook genoten van deze serie, een must read voor alle feelgood-liefhebbers!

Ik geef de complete serie 4 sterren.